וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטים בצרפת קבעו: לא יוגש כתב אישום נגד סרקוזי

הנשיא לשעבר, שנחשד בקבלת מימון לא חוקי מליליאן בטנקור, האישה העשירה בצרפת, במהלך קמפיין הבחירות שלו ב-2007, לא יואשם אך ישמש כעד תחת אזהרה בהמשך החקירה

בית המשפט בבורדו, צרפת, החליט אמש (חמישי) לא להגיש כתב אישום מיידי נגד נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, אך זה ימשיך להיחקר בחשד שמסע הבחירות שלו בשנת 2007 מומן באופן לא חוקי על-ידי האישה העשירה ביותר במדינה. לאחר יותר מ-12 שעות של חקירה, בהרכב של שלושה שופטים, הוחלט כי סרקוזי ישמש כעד תחת אזהרה ולא יואשם.

סרקוזי והולנד החליפו עקיצות בעימות האחרון. רויטרס
ישמש כעד תחת אזהרה. סרקוזי/רויטרס

חסינותו של הנשיא לשעבר, שניתנה לו במסגרת כהונתו כנשיא, הוסרה כשבועיים לאחר סיום תפקידו. בחודש יולי השנה פשטו חוקרים מהיחידה לחקירת פשיעה כלכלית במשטרת צרפת על ביתו של סרקוזי, משרדו המשפטי ועל משרד נוסף שבו הוא משמש שותף. כאמור, התביעה בפריז חוקרת אם הנשיא לשעבר קיבל ב-2007 מימון לא חוקי מליליאן בטנקור, שירשה את אימפריית הקוסמטיקה לוריאל. הכסף שימש לכאורה לממן את קמפיין הבחירות שלו. במסגרת החקירה, כמה מעוזריה של בטנקור העידו נגדה.

החוקרים תרו אחר יומניו האישיים של סרקוזי

כלי תקשורת בצרפת דיווחו אז כי בפשיטה על ביתם המשותף של סרקוזי ורעייתו, קרלה ברוני, השתתף שופט-חוקר בכיר. לא ברור מה חיפשו החוקרים במסגרת הפשיטה, אך ככל הנראה הם תרו אחר יומניו האישיים של סרקוזי מאותה התקופה. לא ידוע אם הם החרימו ראיות כלשהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ליליאן בטנקור, בעלת השליטה בענקית הקוסמטיקה לוריאל. Francois Durand, GettyImages
"לוקה באלצהיימר משתולל". ליליאן בטנקור/GettyImages, Francois Durand

הפרשה שקשרה אותו לבטנקור, בת 90, מסעירה את צרפת זה שנתיים ונחקרת בבית המשפט בבורדו. בטנקור הוגדרה לפני שלוש שנים על ידי מגזין פורבס כאישה במקום ה-15 בעושרה בעולם, אך לאחר מכן חשף משרתה האישי, שהעיד נגדה, כי היא העלימה מס בעשרות מיליוני אירו דרך בנקים שוויצרים ושמרה כסף מזומן במעטפות בביתה שבפריז. חלק מהכסף, לכאורה, הועבר לסרקוזי ולבכירי מפלגתו. בתה של בטנקור, שביקשה להשתלט על חברת לוריאל, הכריזה על אמה כ"לוקה באלצהיימר משתולל", ועובדה זו עשויה דווקא לפטור את אמה מעדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully