וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן: ייתכן שהזמן לפתרון שתי המדינות אזל

בראיון שנתן עבדאללה לאתר האמריקאי "האטלנטיק", הוא התייחס להליך השלום בין ישראל לפלסטינים וטען כי מדינה יהודית ודמוקרטית אינה אפשרית. על קשריו עם נתניהו: "מאד חזקים

מבחינתו של עבדאללה מלך ירדן, שעון החול של הסכם שלום בין הישראלים והפלסטינים עומד להסתיים. בראיון שפורסם הלילה (שלישי) באתר האמריקאי "האטלנטיק", גרס שליט המדינה השכנה כי "זה עלול להיות מאוחר מדי לפתרון שתי המדינות". הוא אמר את הדברים בתגובה לשאלתו של המראיין, ג'פרי גולדברג, על הזמן שנותר ליישם את הרעיון. "אני לא יודע. חלק ממני מודאג שזה כבר מאחורינו". בכך חזר על דברים שהשמיע כבר בחודש ינואר האחרון בוועידה הכלכלית בדאבוס, שוויץ. לדבריו של המלך הירדני, הפתרון שככל הנראה יהיה זה שייושם לבסוף זהה לזה שהציע שליט לוב המודח, מועמר קדאפי: מדינת "ישראטין".

"השאלה הפרקטית היא, האם ישראל תוכל להפעיל שליטה על הפלסטינים המנוצלים עד אין קץ, או האם היא בסופו של דבר תהפוך לדרום אפריקה, שלא שרדה כמדינה מנודה?". לדברי עבדאללה, השילוב של מדינה יהודית ודמוקרטית אינו אפשרי: "הדרך היחידה שיהיה חלק יהודי היא בפתרון של שתי מדינות. זה החלק היהודי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האם ישראל תוכל להפעיל שליטה על הפלסטינים המנוצלים עד אין קץ, או האם היא בסופו של דבר תהפוך לדרום אפריקה?". המלך עבדאללה והנשיא פרס בשוויץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר ליחסיו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עבדאללה לא הסכים להרחיב, אך הדגיש כי הם "מאד חזקים. השיחות בינינו באמת השתפרו". הקשר עם ישראל, לדבריו, משמעותי עבור ירדן. "אני לא רוצה שממשלה תקום יום אחד ותגיד 'אנו מתכחשים להסכם השלום עם ישראל'".

בתחילת החודש דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי ראש הממשלה נתניהו נפגש עם מלך ירדן בעמאן. לטענת מקור דיפלומטי, "השניים שוחחו על תהליך השלום במזרח התיכון".

עבדאללה התייחס גם לביקורו הצפוי של הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, באזור השבוע. מדבריו עולה כי אינו בטוח כי בכוונת אובמה לפעול למען שלום במזרח התיכון. "יש לנו נשיא בקדנציה שנייה", אמר בהתייחסו לאובמה. "זה הרגע האחרון. האם אפשר להשיג זאת בארבע שנים? האם זה כבר מאוחר מדי? לאחר ארבע שנים, זה נגמר", קבע עבדאללה. בנאום שנשא בוועידה הכלכלית בדאבוס ציין עבדאללה כי שורה של מנהיגים, בין היתר מצרפת, גרמניה ובריטניה, מתכוונים להגיע בחודשים הקרובים לארצות הברית במטרה לשכנע את אובמה להתערב בתהליך השלום במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully