וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן נפגש עם חאלד משעל: "נחושים להשיג פיוס"

ניר יהב

28.1.2013 / 21:22

עבדאללה נועד עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, ודן עמו בנושאים פנים-פלסטיניים, ובהשפעת הבחירות בישראל על האזור. משעל הודיע: שיחות הפיוס עם הפת"ח יתחדשו ב-9 בפברואר

עבדאללה מלך ירדן נפגש הערב (שני) בעמאן עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ודן עמו בשורה של נושאים ובראשם מאמצי הפיוס הפנים-פלסטיניים. כלי תקשורת בירדן דיווחו כי עבדאללה אמר שהפיוס מהווה את הבסיס לאחדות העם הפלסטיני ודרך מרכזית שבאמצעותה ישיג את זכויותיו.

חאלד משעל נואם, קהיר, 19 נובמבר 2012. רויטרס
הודה למלך עבדאללה על פעילותו למען הפלסטינים. חאלד משעל/רויטרס

גורמים ירדניים מסרו עוד כי עבדאללה אמר שהחלטת האו"ם לשדרג את מעמד הרשות הפלסטינית הוא צעד חשוב בדרך להשבת הזכויות לעם הפלסטיני, ובראשן הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. משעל, מצדו, הודה למלך עבדאללה על המאמצים שהוא משקיע למען הסוגיה הפלסטינית ועל הסיוע שהעניק לתושבי רצועת עזה.

הדיון עסק גם בהשפעת הבחירות בישראל על הפלסטינים

"אנו נחושים לעשות הכל על מנת להביא לאחדות לאומית", הוסיף משעל. עוד אמר כי הוא דוחה מכל וכל את הרעיונות של "מולדת חלופית", דהיינו שירדן היא למעשה פלסטין. כמו כן, השניים דנו בפגישה בסוגיה הפלסטינית ובעתידה בצל הבחירות בישראל ובארצות הברית.

במסגרת הפגישה הוחלט כי המגעים בין פת"ח לחמאס יחודשו ב-9 בפברואר במצרים. לדברי משעל, אמנם יש "מכשולים" בנוגע לסוגיות קריטיות כמו הבחירות והממשלה הפלסטינית העתידית – אבל הוא מצפה להשיג התקדמות בנושא מול יו"ר הרשות אבו מאזן. "השגנו צעדים חיוביים בשיחות הקודמות, ויש לנו ציפייה להמשיך בכך בעתיד. יש מכשולים, ללא ספק, אבל נתגבר עליהם בעזרת הנחישות לסיום הסכסוך".

במהלך הכנס הכלכלי העולמי בדאבוס הזהיר לאחרונה עבדאללה את ישראל לבל תמשיך ב"משחק ההשהיה", ושיבח את הפלסטינים על מאמציהם לשלום. הוא גם הוסיף כי הכהונה השנייה של אובמה מהווה סיכוי אחרון ליצור שתי מדינות שחיות זו לצד זו בשלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מלך ירדן עבדאללה נועד עם חאלד משעל בעמאן. AP
מלך ירדן הזהיר לאחרונה את ישראל לבל תמשיך ב"משחק ההשהיה". עבדאללה ומשעל, הערב/AP

משעל ביקר בירדן מספר פעמים במהלך שנת 2012 כדי לדון בפיוס ובנושאים אזוריים אחרים, אחרי שנים של יחסים מתוחים עם הממלכה ההאשמית. משעל, אזרח ירדני, הוגלה לקטאר בשנת 1999 אחרי פשיטה של כוחות ביטחון על משרדי תנועתו באשמה של פגיעה באינטרסים הירדניים הלאומיים.

בינואר הקודם, 13 שנה אחרי שגורש, הגיע משעל לראשונה לירדן. אז גם הוחלט לאפשר את פתיחתם מחדש של משרדי הלשכה המדינית. השניים דנו אז בדרכים להידוק היחסים הרעועים בין חמאס לירדן. מאז, כאמור, הודקו היחסים, ועבדאללה הפך לגורם משמעותי בחידוש השיח הפנים פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully