וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה: נארח בקרוב שיחות בין ישראל לפלסטינים

מלך ירדן בא ללונדון ואמר לעיתון "אל-חיאת" שעמאן צפויה לארח כבר בחודש פברואר שיחות בין הצדדים במטרה "לתמוך בתהליך השלום". בעניין אחר, העריך: אסד יחזיק רק 4 חודשים

עבדאללה מלך ירדן, המבקר בימים אלה בבריטניה, אמר הבוקר (רביעי) כי עמאן מצפה לארח בחודש פברואר 2013 שיחות בין ישראל לפלסטינים, במטרה "לתמוך בתהליך השלום". עבדאללה לא פירט מיהם הנציגים שיבואו לשיחות, ובאיזה דרג הן יתנהלו. עבדאללה אמר את הדברים בראיון ליומון הלונדוני "אל-חיאת", במסגרת שיחה נרחבת שעסקה בהתפתחויות במזרח התיכון. לדברי המלך הירדני, הפגישות בין הצדדים הישראלי והפלסטיני, אם יתקיימו, יערכו "בתיאום עם האירופים ועם ארצות הברית".

עבדאללה מלך ירדן עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. לונדון, 12 בדצמבר 2012. רויטרס
המלך עבדאללה וראש הממשלה קמרון, הבוקר ברחוב דאונינג/רויטרס

עד תחילת 2012 התנהלו כמה סבבים גלויים של שיחות בין נציגי ישראל ונציגי הקוורטט לנציגי הרשות הפלסטינית, כשהאחרונה שבהן נערכה במטה המודיעין הכללי בעמאן. בראש המשלחת הישראלית עמד שליח ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, ובראש הפמליה הפלסטינית עמד ד"ר סאיב עריקאת. העיתון "אל-חיאת" דיווח בשעתו כי בפגישה המכרעת, שהתקיימה ב-14 בינואר 2012, השתתפו רק מולכו, עריקאת ואנשיהם, ללא השתתפות נציגי הרביעייה הבינלאומית. בסוף חודש ינואר, הכריז ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי סבב השיחות בירדן נכשל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגישת נציגי ישראל, הפלסטינים והקוורטט בעמאן בינואר 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבדאללה בא אמש ללונדון כדי להיפגש עם ראש הממשלה, דיוויד קמרון, ועם שר החוץ וויליאם הייג. בראיון ל"אל-חיאת" השמיע עבדאללה ביקורת על נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שלדבריו "דחק את ירדן לשוליים" במסגרת המשא-ומתן שנועד לכונן הפסקת אש במהלך מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. בהקשר למלחמת האזרחים בסוריה, העריך עבדאללה כי "משטרו של הנשיא הסורי, בשאר אסד, יכול להחזיק מעמד, צבאית וכלכלית, לכל היותר למשך ארבעה חודשים נוספים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully