וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באירן: אחמדינג'ד צולם מחבק את אמו של צ'אווס

נשיא אירן ניחם את אמו המבוגרת של מנהיג ונצואלה המנוח ועורר ביקורת מצד השמרנים: "הוא איבד שליטה". בשבוע שעבר טען אחמדינג'ד: צ'אווס עוד ישוב לחיים ביום הדין

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נתון לביקורת מצד אנשי דת שמרניים בארצו אחרי שצולם מחבק אישה. אחמדינג'ד ביקר בסוף השבוע בקראקס לרגל הלוויתו של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, ובמהלך הטקס ניחם את אמו של צ'אווס, אלנה פריאס, בת 78.

לדברי השמרנים באירן, חיבוק הניחומים שהעניק אחמדינג'ד לאמו המבוגרת של צ'אווס מבטא חוסר-כבוד לאיסלם. מוחמד טגהי רהבר, נושא תפילות יום השישי בעיר איספהאן, אמר לסוכנות הידיעות האירנית "מהר" כי אחמדינג'ד "איבד שליטה". לדבריו, "לחיצת יד עם אישה שאינה קרובת משפחה, לא משנה מה גילה ותחת כל נסיבות שהן, אינה מותרת". גם בפרלמנט האירני (המג'לס) היה מי שניצל את "תקרית החיבוק" כדי לנגח את הנשיא האירני. מוחמד דהגאן, חבר המג'לס, אמר כי מדובר באירוע שחושף את "פניו האמיתיים של אחמדינג'ד".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד עם אלנה פריאס צ'אווס. קראקס, מרץ 2013. רויטרס
אחמדינג'ד ואמו של צ'אווס, אלנה פריאס, במהלך ההלוויה בקראקס/רויטרס

גם בשבוע שעבר היה נתון אחמדינג'ד לביקורת מצד כמה חברי מג'לס, אחרי שהכריז על יום אבל לאומי באירן לציון מותו של צ'אווס, וניבא כי הוא יקום לחיים ביום הדין.

בהספד שפרסם לידידו המנוח, כתב הנשיא האירני כי "צ'אווס ישוב בתחיית המתים לצד ישוע הנוצרי והאימאם מהדי". בהודעה ארוכה שפורסמה באתר הבית של נשיא אירן, אף כתב אחמדינג'ד כי "צ'אווס ממשיך לחיות כל עוד חיים הצדק, האהבה והחירות. הוגו צ'אווס היה הקול וממשיך-הדרך של כל האמיצים, המורדים ואנשי המהפכה לאורך ההיסטוריה הגאה והטרגית של אמריקה הלטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully