וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו סטאלין ומאו: גופת צ'אווס תיחנט ותוצג לציבור

גופתו של נשיא ונצואלה שהלך השבוע לעולמו תיחנט לאחר הלוויתו היום ותוצג "לעולמי עד" במוזיאון. בהלוויה ישתתפו עשרות מנהיגים, בהם נשיא אירן ומנהיג קובה ראול קסטרו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גופתו של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, תיחנט ותוצג "לעולמי עד" במוזיאון צבאי – בדומה למנהיגים קומוניסטים כמו לנין, סטאלין ומאו. בימים הקרובים גופתו תוצג לציבור כדי לאפשר למיליוני אזרחים לחלוף על פני ארונו של צ'אווס, שמת השבוע בגיל 58 אחרי מאבק בן שנתיים במחלת הסרטן. "כל האמצעים הללו ננקטים בכדי לאפשר לאנשים להיות עם מנהיגם לנצח", הסביר ניקולס מדורו, האיש שצ'אווס ראה בו כיורשו ושיושבע לאחר ההלוויה היום (שישי) כנשיא זמני.

מתאבלים ברחובות ונצואלה על מותו של הוגו צ'אווס. קראקס, מרץ 2013. רויטרס
עשרות אלפים מלווים את ארונו של צ'אווס ברחובות/רויטרס

עשרות ראשי מדינות צפויים להגיע להלווייתו של צ'אווס שתתקיים היום בבירה קראקס. "אלפי תודות לאיש שנלחם למען שלום עולמי, אחדות בדרום אמריקה ובקאריביים, ולמען דמוקרטיזציה של מוסדות בינלאומיים", אמר שר החוץ אליאס חאואה. "הפגנת האהבה כלפי הנשיא היא יוצאת מן הכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אזרחית ונצואלה אבלה על מות הוגו צ'אווס, 6 במרץ 2013. רויטרס
למעלה משני מיליון בני אדם חלפו עד כה על ארונו של צ'אווס. אזרחית אבלה/רויטרס

בין המנהיגים שישתתפו בהלווייתו יהיה נשיא קובה, ראול קסטרו. "הדבר החשוב ביותר הוא שהוא עזב אותנו כשהוא בלתי מובס", אמר קסטרו בהתייחסו לניצחונותיו של צ'אווס בארבע מערכות בחירות ושלטונו הרציף ב-14 השנים האחרונות. "הוא בלתי מנוצח. הוא עזב מנצח ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממנו. זה מוטבע בהיסטוריה". נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, המריא הלילה לקראקס כדי להשתתף בטקס, כך גם משלחת מארצות הברית. נשיאי אקוודור וברזיל ישתתפו אף הם. חברתו הטובה נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז, שבה אתמול לבואנוס איירס ולא תגיע להלוויה.

למעלה משני מיליון בני אדם חלפו עד כה על ארונו של צ'אווס שהוצב באקדמיה צבאית בבירה, רבים בוכים ומצדיעים למנהיג השנוי במחלוקת. גורם בממשלה מסר כי ביום שני האחרון, טרם מותו, שקע צ'אווס בתרדמת לאחר יום בו סבל מקשיי נשימה. הגורם הוסיף כי הסרטן התפשט לריאותיו. הנשיא המנוח מעולם לא חשף מעולם את סוג הסרטן ממנו סבל, ובחר לקבל את מרבית טיפוליו בקובה כדי לשמור על פרטיותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully