וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד מנבא: צ'אווס יקום לתחייה ביום הדין

רויטרס ומשה-חי הגיגת

6.3.2013 / 17:26

טהרן הכריזה על יום אבל לזכר נשיא ונצואלה, והנשיא אחמדינג'ד ספד: "צ'אווס ממשיך לחיות כל עוד חיים הצדק והאהבה". בסוריה הוקדשו הכותרות ל"לוחם באימפריאליזם האמריקני"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אירן הכריזה על יום אבל לאומי לזכרו של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, שקשר ידידות עמוקה עם הרפובליקה האיסלמית וחלק עמה את שנאתה לארצות הברית ולאימפריאליזם. נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, שהיה חבר קרוב של צ'אווס ונהג להתחבק עמו בטקסים חגיגיים ובמצעדים צבאיים, עשוי להשתתף בהלווייתו של נשיא ונצואלה. צ'אווס מת לפנות בוקר (רביעי) מסרטן וייקבר ביום שישי.

בהודעה ארוכה שפורסמה באתר הבית של נשיא אירן, נפרד אחמדינג'ד מידידו, וכתב כי "צ'אווס ממשיך לחיות כל עוד חיים הצדק, האהבה והחירות. הוגו צ'אווס היה הקול וממשיך-הדרך של כל האמיצים, המורדים ואנשי המהפכה לאורך ההיסטוריה הגאה והטרגית של אמריקה הלטינית". אחמדינג'ד אף סיפק נבואה לפיה צ'אווס ישוב לחיים ביום הדין, לצדו של גואל המוסלמים - האימאם מהדי, אחת הדמויות החשובות ביותר בעיני השיעים. כמו כן, טען אחמדינג'ד כי לדעתו, "דבר-מה חשוד" גרם לצ'אווס לחלות.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד עם נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס. טהרן, אוקטובר 2010. AP
אחמדינג'ד וצ'אווס בקראקס ב-2010. ידידים נגד המערב/AP

הידיעות על מותו של צ'אווס, שנכנע למחלת הסרטן, זכו היום לסיקור נרחב בתקשורת האירנית. אתר חדשות רבים הפקיעו את הכותרות הראשיות שלהם כדי לסקר את מותו של נשיא ונצואלה ולפרסם הספדים לזכרו. גם בסוריה פורסמו ידיעות ארוכות על מותו. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי נשיא ונצואלה, שהיה ידיד ארוך-שנים של בשאר אסד, "היה ידוע בעמידתו האיתנה לצד ההנהגה בדמשק ולצד העם הסורי מול המתקפה האימפריאליסטית, וגם גינה את הלחץ האמריקני שסוריה ניצבה מולו".

צ'אווס הלך לעולמו בגיל 58 והותיר אחריו ארבעה ילדים. ממשלת ונצואלה הכריזה על שבעה ימי אבל לציון מותו. החוקה במדינה דורשת לקיים בחירות חדשות תוך 30 יום. המועמד המוביל הוא סגנו של צ'אווס, ניקולס מדורו, שסומן כיורשו עוד בחייו. מטעם האופוזיציה יתמודד אנריקה קפרילס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully