וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוגו צ'אווס הגוסס לחש: אל תתנו לי למות"

התקף לב הכריע את נשיא ונצואלה - כך סיפר מפקד המשטר הנשיאותי, שאמר כי ניצב לצד מיטתו ברגעיו האחרונים. הלווייתו של צ'אווס תתקיים מחר. לאות אבל: נאסר על שתיית אלכוהול

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס מת מ"התקף לב חמור" ובסבל גדול - כך אמר אמש (רביעי) מפקד המשמר הנשיאותי של ונצואלה, הגנרל חוזה אורנלה. בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי סיפר אורנלה כי צ'אווס נאבק על חייו עד הדקות האחרונות, וכי הוא מלמל מלים חסרות-פשר בהן הביע את רצונו להיאחז בחיים.

"הוא לא הצליח לדבר, אבל הוא אמר זאת בשפתיים: 'אני לא רוצה למות, אל תתנו לי למות'", סיפר בראיון הגנרל אורנלה. "צ'אווס אהב את ארצו והקריב את עצמו למענה. מפקד המשמר הנשיאותי סיפר כי ניצב בשנתיים האחרונות ליד נשיא ונצואלה, והיה לידו גם ברגעיו האחרונים. לדבריו, "יחלפו עוד 50 שנה לפני שיחשפו מסמך שלדעתי יגלה שיד האויב הייתה מעורבת (במחלת הסרטן של צ'אווס)".

מתאבלים ברחובות ונצואלה על מותו של הוגו צ'אווס. קראקס, מרץ 2013. רויטרס
הארון ובו גופתו של צ'אווס חולף אמש ברחובות קראקס/רויטרס

הארון ובו גופתו של צ'אווס הוצב אמש באקדמיה הצבאית בקראקס, כשהוא עטוף בדגל הלאום. השיירה שהסיעה את הארון חלפה על פני רבבות מתומכיו של נשיא ונצואלה, שהתגודדו ברחובות לאות אבל, לבושים בחולצות אדומות ונושאים זרי פרחים. הלווייתו של צ'אווס תיערך מחר (שישי).

משרד הפנים של ונצואלה אסר על אזרחי המדינה לשתות אלכוהול במשך תקופת האבל על מותו של צ'אווס, שתימשך עד אמצע השבוע הבא. חרם האלכוהול, שיהיה בתוקף עד 12 במרץ, נועד "לאפשר תנאים נורמליים לקיום האבל" ונמסר כי הוא ייאכף בכל האמצעים הדרושים. כמו כן הוטל איסור על נשיאת כלי נשק, גם למי שמחזיקים ברישיון לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מתאבלים ברחובות ונצואלה על מותו של הוגו צ'אווס. קראקס, מרץ 2013. רויטרס
ההמונים ברחוב לבשו אדום. משרד הפנים הטיל תקנות אבל מיוחדות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully