וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה יבקר בישראל, גם אם לא תורכב ממשלה"

הבית הלבן דחה את הדיווחים לפיהם נשיא ארה"ב יבטל את ביקורו בארץ אם נתניהו ייכשל במאמצים להרכבת הממשלה. "המידע על ממשלת ישראל הוא באחריותם של נתניהו ובכירים נוספים"

על רקע הדיווחים על התקדמות משמעות במשא ומתן הקואליציוני, הבהיר הערב (שישי) הבית הלבן כי גם במקרה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה בזמן, נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא יבטל את ביקורו בישראל. בתשובה לשאלה שנשאל דובר הבית הלבן, ג'ושוע ארנסט, אודות האפשרות שהנשיא האמריקאי לא יגיע לישראל במידה שנתניהו ייכשל במשימתו, השיב: "אנחנו הולכים".

בנימין נתניהו, אבו מאזן וברק אובמה בפסגה בוושינגטון ספטמבר 2010. AP
צפוי לבקר גם בגדה המערבית. אובמה לצד אבו מאזן ונתניהו/AP

דובר הבית הלבן הבהיר כי לאובמה אין עניין במאבקי הפנים בישראל. "המידע אודות ממשלת ישראל הוא באחריותם של ראש הממשלה נתניהו ובכירים נוספים בממשלה הישראלית", אמר ארנסט. "זה לא משהו שיפריע לנשיא. הנשיא יוצא לביקור הזה כדי להשיג כמה דברים – הוא מאוד מעוניין לדבר עם העם הישראלי".

לדבריו, ביקורו של אובמה בישראל מתרחש בזמן שבו ישראל חווה תקופה משמעותית. "חשוב שהעם בישראל יבין שהעם האמריקאי עומד לצדו ברגעים אלה של משבר ושאנו הולכים להיות שם כדי להגן עליהם", אמר.

ביקורו הצפוי של אובמה בסוף החודש יהיה הראשון שלו בישראל מאז נבחר לנשיאות. הוא צפוי לבקר גם בגדה המערבית ובירדן השכנה. מאז נודע דבר ביקורו של אובמה בישראל, עלו הדיווחים בכלי התקשורת לפיהם הנשיא האמריקאי יבטל את ביקורו אם לא תורכב ממשלה, אך דבריו של דובר הבית הלבן מבטלים את סימני השאלה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully