וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה, בוא לאבו חסן: ביקור אלטרנטיבי לנשיא ארה"ב

ניר יהב

1.3.2013 / 8:54

עם כל הכבוד להר הרצל, הנשיא שעושה הכל בסטייל מוכרח לקפוץ לסיבוב בעיר העברית הראשונה: להיזכר במחאה, לראות קצת אמנות ולעכל את החומוס שאכל בצהריים - על חוף הים

כתבתו של ניר יהב; צילום: דניאל בוק, מאל בנאוליאל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, רן מנחם

כשיבוא לישראל בחודש הבא, צפוי נשיא ארה"ב ברק אובמה לעבור במסלול צפוי וקבוע: יד ושם, הר הרצל והרבה פגישות מעייפות עם מנהיגים. לרגל הביקור החגיגי, החלטנו לשבור את השגרה הנשיאותית ולהציע לאובמה מסלול סיור אלטרנטיבי בעיר ללא הפסקה. אנו מציעים לו להיפגש עם סטודנטים באוניברסיטת תל אביב, להגיע לשדרות רוטשילד ולראות היכן התחילה המחאה החברתית, ליהנות מאמנות טובה במוזיאון תל אביב, לטעום חומוס אצל אבו חסן ביפו ולקנח ברביצה בחוף הים.

דו-קיום באוניברסיטה

בתחנה הראשונה בסיור נפגוש את דור העתיד באוניברסיטה. טל חכים, סגן יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, מסביר מדוע כדאי לאובמה להיפגש עם הצעירים הלומדים: "ציבור הסטודנטים הוא ציבור שמאוד אכפת לו מהמדינה, שמאוד רוצה לפתור את הסוגיה המדינית, מאוד רוצה לראות כאן חברה טובה יותר ומאמין שחלק מהפתרון המדיני הזה יעזור לחברה טובה יותר. אם אובמה יגיע לכאן, הוא יראה גם את הדו-קיום בין סטודנטים ערבים ויהודים. אני חושב שזה יכול לשנות את התפיסה שלו לגבי הציבור הישראלי".

סולידריות ברוטשילד

בתחנתנו השנייה בסיור האלטרנטיבי נפגיש את הנשיא האמריקאי בשדרות רוטשילד בתל אביב עם מובילי המחאה החברתית שפרצה לפני כשנה וחצי. אין ספק שבאמצעות ביקור במקום שבו החלה המחאה יוכל אובמה ללמוד רבות על החברה הישראלית ב-2013. "הייתי מספרת לו על התרבות הישראלית, שאחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד – שהיא ההיפך מהתרבות האמריקאית ומהקפיטליזם האמריקאי", אומרת שיר נוסצקי, ממובילות המחאה בקיץ 2011. "אובמה ניסה להחזיר בדיוק את זה לאמריקה – את התחושה של סולידריות ואחדות. הדבר הזה היה הבסיס של ישראל והוא נלקח מאתנו על ידי ממשלות שונות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שיר נוסצקי ורגב קונטס, פברואר 2013. דרור עינב
"אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד". נוסצקי וקונטס בשדרות רוטשילד/דרור עינב

"אנשים יצאו לרחובות כי יקר לחיות פה, כי מנוכר לחיות פה, כי בארה"ב – אובמה יכול לקנות פסק זמן בחצי מחיר מישראל, וזה עוד מיוצר כאן", מוסיף רגב קונטס, אף הוא ממובילי המחאה. "אני מציע לאובמה לנסוע לירושלים, לבקר ביד ושם, לדמוע מול מה שצריך לדמוע, אבל הוא חייב להבין שאם יש עתיד למדינה שלנו – הוא לא נמצא ביד ושם אלא ברוטשילד". נוסצקי מוסיפה: "דרשו פה ברוטשילד הרבה דברים: קוטג', דירות, חינוך ועוד. אבל בסופו של דבר דרשנו לחזור ולהרגיש עם".

מקדש חילוני במוזיאון

אחרי המחאה, הגיע הזמן לקצת קולטורה. בשלב זה בסיור האלטרנטיבי שלנו אנו מציעים לקחת את נשיא ארה"ב לביקור במוזיאון תל אביב כדי לספוג קצת אמנות ישראלית איכותית. אוצרת המשנה, ענת דנון-סיון, מגלה מה תגיד לאובמה על האמנות בארץ אם יחליט לקפוץ לביקור: "אספר לו שלמרות שהחברה הישראלית מצטיירת מבחוץ כחברה טעונה, מסוכסכת ומורכבת – מתחת לפני השטח ומעליו מתנהלים חיים תרבותיים ענפים, בועטים ומשגשגים של אמנות מקומית ובינלאומית. הכל מתנקז לכאן, למוזיאון תל אביב, שהוא מקדש חילוני שחובה להגיע אליו".

החומוס הכי טעים בעולם ביפו

בשלב זה, הבטן של הנשיא אובמה תתחיל ודאי לקרקר. לכן אנחנו מחליטים לנסוע עם אובמה ליפו כדי לאכול באחד המוסדות המיתולוגיים והאהובים ביותר בארץ: חומוס אבו חסן. מנהל המסעדה, האני קרוואן, שהוא גם נכדו של מייסד המסעדה עלי קרוואן, אומר שלדעתו אובמה חייב לבקר בתל אביב-יפו ולא רק בירושלים. "כמו שכל מי שמבקר בארה"ב חייב לעבור דרך ניו יורק, אובמה חייב לעבור דרך תל אביב. זה מקום עם היסטוריה רבת שנים. הוא חייב לבקר ולטעום את החומוס הכי טעים בעולם".

אבו חסן עלי קרוואן, פברואר 2013. דרור עינב
"חייב לעובר דרך תל אביב". עלי קרוואן אבו חסן ביפו/דרור עינב

שכשוך בים התיכון

בסופו של סיור גדוש ומרתק – הגיע הזמן לנוח מול השמש. התחנה האחרונה שלנו היא חוף הים בתל אביב. קשה להאמין שאובמה אכן יחליט למרוד בכללי הטקס ויסכים לקבל את הצעת הסיור שלנו. אבל מי יודע, אולי הוא יחליט להאריך את השהות שלו בישראל כדי לטעום בכל את המסבחה של אבו חסן ולשכשך בים התיכון – אפילו שעכשיו חורף.

חוף הים בתל אביב, פברואר 2013. דרור עינב
לספוג קצת שמש אביבית. חוף הים בתל אביב/דרור עינב
  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully