וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: "יאיר לפיד שוקל לקבל את תיק האוצר"

במהדורות החדשות המרכזיות דווח כי יו"ר יש עתיד ויתר על תיק החוץ וצפוי להחליף את שר האוצר שטייניץ, שאמר: "משוכנע שלפיד יצליח". מסתמן: בנט יהיה שר התמ"ת, מופז לרווחה

פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני? יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, יקבל את תיק האוצר ואילו יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יהיה שר התעשייה, המסחר והתעסוקה – כך דווח אמש (שישי) במהדורות החדשות של ערוצי הטלוויזיה. על פי הדיווחים, לפיד ויתר על תיק החוץ שככל הנראה יישמר לשר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן. כמו כן, הוא ייהנה ככל הנראה מתואר של סגן ראש הממשלה.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
שר האוצר הבא? לפיד/יואב דודקביץ'

בערוצים 2 ו-10 דווח אמש כי מספר השרים המסתמן בממשלה הבאה הוא 24-23. זאת בעקבות הלחץ שהפעיל לפיד לצמצום מספר השרים, שבראשית דרכה של הממשלה הנוכחית עמד על 30. עוד דווח כי גורמים בליכוד הביעו חשש שמא "לפיד גורר את המשא ומתן עד הרגע האחרון" כדי לא לאפשר להם למצוא אופציה אחרת לשותפות הקואליציונית. הגורמים קראו ללפיד לפתוח במשא ומתן חדש עם צאת השבת ולהמשיך "עד שייצא עשן לבן".

יור הבית היהודי ח"כ נפתלי בנט משיב לתלמידי ישיבות ההסדר במודיעין, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
יקבל את תיק התמ"ת? בנט/נועם מושקוביץ

על פי הדיווח בחדשות ערוץ 2, ישנם כמה תיקים סגורים נוספים בממשלה הבאה. השר ישראל כץ, כך דווח, יישאר בתפקידו כשר התחבורה. יו"ר קדימה, שאול מופז ששמו עלה לא פעם כמועמד לתפוס את תיק השר לעניינים אסטרטגיים, יתפוס את תיק הרווחה. שר האוצר בממשלה הנוכחית, יובל שטייניץ, יכהן – על פי הדיווח, כשר האסטרטגיה והמודיעין. עוד דווח, כי סופה לנדבר תהיה שרת הקליטה ופאינה קירשנבאום תקבל את תיק החקלאות. אפשרות נוספת שעלתה היא שישראל ביתנו תוותר על תיק ביטחון הפנים לטובתו של גלעד ארדן. על פי הדיווח, עמיר פרץ יכהן כשר לאיכות הסביבה.

שטייניץ בירך את לפיד: "יקדם את הכלכלה"

שר האוצר היוצא, יובל שטייניץ, התייחס אמש למחליפו המסתמן. "אני משוכנע שלפיד יצליח לשמור וגם להמשיך לפתח ולקדם את הכלכלה", אמר שטייניץ בראיון לערוץ 1, וציין כי הוא מעביר כלכלה במצב טוב יותר מזאת שהייתה כאשר נכנס לתפקידו. כשנשאל שטייניץ האם האג'נדה של לפיד תואמת את שלו, השיב: "אמרתי בעבר שיש עתיד והבית היהודי הן בחירות מוצלחות מבחינה כלכלית. טוב שהם התחזקו ולא שלי יחימוביץ'. דרושה כלכלה לא פופוליסטית, אסור להיכנע להלכי רוח פופוליסטיים, אלא לעשות משהו רציונלי ונכון". שטייניץ אף ייעץ ליורשו במשרד האוצר "לחשוב לבד" ולא להסתמך על פקידים או על עצות מאחרים.

באשר למספר השרים בממשלה החדשה, העריך שטיניץ: "לא יהיו 28 אלא פחות, אבל גם לא 18". הוא צין כי לא יתפלא אם יהיו 24 שרים, וכי צפוי צמצום משמעותי של מספר המשרדים. לגבי שרי הליכוד הבכירים אמר שטייניץ כי הוא מעריך שנתניהו יעשה מאמץ למנוע עד כמה שאפשר את הפגיעה במעמדם. "רובנו נישאר באותה רמה של שירות", אמר שטייניץ, שהוסיף בחיוך: "אני לא מודאג".

אתמול נועד לפיד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעון ראש הממשלה בירושלים במסגרת המשא ומתן להרכבת הקואליציה, שנותר שבוע בלבד להקמת הממשלה. הפגישה הוגדרה כטובה והושגה בה התקדמות משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully