וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריטים של חגבי ארבה נצפו בתל אביב

פריטים של חגבי ארבה נצפו בתל אביב, עימותים פרצו בין חייליםופלסטינים בכמה מוקדים בשטחי הגדה ופקחי האו"ם שנחטפו על ידי מורדים סורי הועברו לירדן. אלו היו כותרות השבת

עימותים בכמה מוקדים בגדה; המשטרה פרצה להר הבית

התפרצות אלימה אירעה אתמול (שישי) בצהריים במהלך תפילות יום השישי בהר הבית: תשעה שוטרים, צלם עיתונות ו-35 מפגינים נפצעו באורח קל לאחר שמתפללים מוסלמים יידו אבנים ושני בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה, שבתגובה פרצו להר הבית דרך שער המוגרבים. שלושה שוטרים טופלו במקום ושישה פונו לטיפול נוסף בבית החולים הדסה עין כרם. הכוחות השתלטו על רחבת הר הבית, ויידוי האבנים לעברם נמשך לסירוגין. כמה מפגינים התבצרו במסגד אל-אקצא שבמקום. ארבעה מתפללים מוסלמים נעצרו בחשד להפרות סדר, וצפויים מעצרים נוספים.

כוחות הביטחון מאבטחים את מתחם הר הבית, 8 במרץ 2013. טלי מאייר
לוחמי מג"ב בהר הבית, אתמול/טלי מאייר

מאוחר יותר אחר הצהריים החלו עימותים בין חיילי צה"ל ופלסטינים בכמה מוקדים בשטחי יהודה ושומרון. חייל צה"ל נפצע באורח קל בידו כתוצאה מאבנים שיידו פלסטינים בתקוע הערבית לעבר הכוח שבמקום. יש חשש לשבר בידו. בנוסף לאבנים, השליכו הפלסטינים צמיגים בוערים לעבר הכוח. הפרות סדר התקיימו גם במחסום חווארה שליד שכם. המפגינים יידו אבנים לעבר חיילי צה"ל והבעירו צמיגים. בכניסה הצפונית ליישוב אפרת הותקף כוח צה"ל באבנים ובבקבוק תבערה, בשעה שמנע מפלסטינים ליידות אבנים לעבר כלי רכב. לא דווח על נפגעים במקום.

בנוסף לכך, פלסטינים יידו אבנים לעבר מכונית ליד צומת מגדלים, לכיוון היישוב גיתית. שמשת המכונית נופצה, אך איש לא נפגע. הפרות סדר נרשמו גם בכניסה לכפר קליל, שם היו זריקות אבנים וצמיגים בוערים. בנוסף לכך, כמה מתפרעים התקהלו באזור ציר העלייה להר ברכה.

נתניהו ולפיד נפגשו; "לפיד שוקל לקבל את תיק האוצר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, נפגשו אתמול במעון ראש הממשלה בירושלים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. הפגישה הוגדרה כטובה, ונאמר כי הושגה בה התקדמות משמעותית. אתמול בוקר אמר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כי "לו הקמת הממשלה היתה לידה, היינו בשתי אצבעות פתיחה והרופא אופטימי".

כמה שעות אחר כך דיווחו ערוצי הטלוויזיה כי לפיד יקבל את תיק האוצר ואילו בנט יהיה שר התעשייה, המסחר והתעסוקה. על פי הדיווחים, לפיד ויתר על תיק החוץ, שככל הנראה יישמר לשר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן. כמו כן, הוא ייהנה ככל הנראה מתואר של סגן ראש הממשלה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

המונים השתתפו בהלווייתו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס

הלווייתו של נשיא ונצואלה ב-14 השנים האחרונות, הוגו צ'אווס, התקיימה אתמול בבירה קרקאס. כמה עשרות ראשי מדינות והמוני בני אדם שביקשו לחלוק לו כבוד אחרון הגיעו לטקס, שבסופו הושבע לנשיא הזמני מי ששימש כסגנו של צ'אווס, ניקולס מדורו.

המונים ממתינים מחוץ לאקדמיה הצבאית בקרקאס במטרה להביט בגופתו של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס לפני הלווייתו, 8 במרץ 2013. רויטרס
המונים בהלוויית צ'אווס בקרקאס/רויטרס

בין המנהיגים שהגיעו לוונצואלה – נשיא קובה ראול קסטרו, שהגדיר את צ'אווס "בלתי מנוצח". "הוא עזב כמנצח, ואיש לא יכול לקחת זאת ממנו", אמר קסטרו לאחר מותו, "יש לו מקום בהיסטוריה". לצד קסטרו, הגיעו לטקס גם נשיא אקוודור רפאל קוראה, מנהיגי ברזיל בהווה ובעבר, וכן נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד – בעל ברית קרוב של צ'אווס.

אחמדינג'ד אמר אתמול לאחר נחיתתו בקרקאס: "אני מרגיש כי איבדתי אח באמריקה הלטינית שהקריב עצמו למען רווחת האומה שלו. אני בטוח כי העמים ביבשת ימשיכו ללכת בעקבות האידיאלים של צ'אווס, שהדגישו כי הם צריכים לקבוע את עתיד העולם וגורלו".

עכשיו זה רשמי: ביום שלישי יחל תהליך בחירת האפיפיור

בחירת יורשו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 שסיים את תפקידו באופן רשמי בסוף החודש שעבר תחל ביום שלישי הקרוב - כך הודיע אתמול הוותיקן. לפי ההודעה, קבוצה של 115 חשמנים (קרדינלים) תחל ב-12 במרץ ברומא את הליך הבחירה המורכב, שבסופו ייבחר האפיפיור ה-266 ברוב של שני שלישים לפחות. בשלב זה, אין מועמד בולט שצפוי להחליף את האפיפיור היוצא, שהודיע באופן מפתיע על התפטרותו בתום שמונה שנים בתפקיד.

הארבה עוד פה: חגבים גם במרכז הארץ

גופת אישה כבת 80 נמצאה הבוקר (שבת) בדירתה ברחוב בית יעקב שבמרכז העיר כשהיא דקורה. לידה נמצא בעלה, אף הוא כבן 80, כשהוא פצוע באורח בינוני. למקום הגיעו כוחות משטרה וזיהוי פלילי וכן צוות מגן דוד אדום. המשטרה בודקת חשד לפיו הבעל הוא שדקר את אשתו למוות. עוד נמסר כי הבעל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים הדסה עין כרם בעיר. מדובר ברצח שלישי בתוך המשפחה בשבוע האחרון.

אחרי המכה בדרום, עדי ראייה דיווחו במהלך היום לוואלה! חדשות כי מספר פרטים של חגבי ארבה נצפו גם באזור תל אביב. בין היתר נראו החרקים בשכונות צפון העיר ואף בחוף הים. ההערכה היא כי לא מדובר בחלק מנחיל, אלא בחגבים בודדים שנישאו צפונה בעזרת הרוחות. חגבים נוספים נצפו בערים אחרות במרכז הארץ ובחוף בהן אשדוד, רחובות והרצליה. עם זאת, משרד החקלאות ממשיך בהיערכות להדברת נחילים נוספים שעלולים להגיע מכיוון מצרים.

חגבים מאיזור רחובות. קובי אליהו
חגב באזור רחובות/קובי אליהו

פקחי האו"ם שנחטפו בסוריה הועברו לירדן

21 פקחי האו"ם שנחטפו ביום רביעי האחרון בידי כוחות המורדים הסורים, שוחררו בשעות הצהריים והועברו לאזור הגבול שבין סוריה לירדן. עדיין לא ברור לידי מי יועברו הפקחים הפיליפינים מכוח אונדו"ף – אם לידי צבא ירדן או לידי כוחות הצלב האדום. במהלך היום התעכב השחרור בשל חילופי אש בין צבא סוריה לבין לוחמי האופוזיציה. גם אתמול דווח כי חרף היערכות כוחות האו"ם לשחרור החטופים, משלחת החילוץ שנשלחה נאלצה לסגת בשל הפגזות במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully