וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני נידון לשנת מאסר בגין האזנות סתר

סקנדל חדש באיטליה: ראש הממשלה לשעבר הורשע בהדלפת חומרי חקירה לעיתון בבעלות אחיו כדי לפגוע ביריבו הפוליטיים. בסוף השנה שעברה כבר נידון ברלוסקוני לארבע שנות מאסר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

עונש מאסר נוסף ברקע הבחירות: ראש הממשלה לשעבר של איטליה, סילביו ברלוסקוני, נידון הבוקר (חמישי) לשנת מאסר, אחרי שהורשע בפרסום תכנים מהאזנות סתר. לדברי התביעה תכני ההאזנות פורסמו בעיתון "איל ג'ורנלה" הרואה אור במילאנו, ונמצא בבעלות פאולו ברלוסקוני - אחיו של סילביו ברלוסקוני. ההאזנות בוצעו במסגרת חקירת משטרה שנערכה ב-2005, שעניינה פרשה של השתלטות עוינת על בנק איטלקי. תכני ההקלטות הודלפו לעיתון כדי לפגוע ביריביו הפוליטיים של סילביו ברלוסקוני.

ברלוסקוני זכאי לערער בפני שתי ערכאות על עונש המאסר שנגזר עליו. הוא מכחיש את כל המעשים המיוחסים לו. עם זאת, ברלוסקוני, בן 76, אינו צפוי להיכנס לבית הכלא, שכן החוק האיטלקי נוטה לחוס על מורשעים בני 75 מטה שהואשמו בעבירות קלות ונידונו לפחות משנתיים מאסר.

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני. פברואר 2013. רויטרס
ממשיך להסתבך. ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני/רויטרס

בימים אלה מתמודד ברלוסקוני עם שורה של ערעורים בגין הרשעות על מעשי שחיתות אחרים, וגם תלוי נגדו כתב אישום בגין קיום יחסי מין בתשלום עם קטינה - נערת ליווי מרוקנית בשם כרימה אל-מחרוג', שכונתה "רובי".

רק בחודש אוקטובר האחרון נידון ברלוסקוני לארבע שנות מאסר בפועל בגין עבירות מס והוטל עליו קנס כבד. הוא הורשע בהתחמקות מתשלום מסים על סרטים שרכש עבור ערוצי הטלוויזיה שבבעלותו. עונשו קוצץ לשנת מאסר אחת וברלוסקוני התמודד בבחירות לפרלמנט באיטליה חרף עונש המאסר שהוטל עליו. הוא כבר עתר נגד ההרשעה בפני בית המשפט לערעורים המדינה, משום שהרשעתו מונעת ממנו לכהן בתפקיד ציבורי.

בשבוע שעבר נחשף כי ברלוסקוני גם נתון בחקירה חדשה בחשד לשוחד. העיתון "קוריירה דלה סרה" דיווח כי ברלוסקוני "קנה" ב-2006 סנאטור מהמפלגה היריבה כדי שיערוק ממפלגתו, ושילם לו סכום של שלושה מיליון אירו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully