וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר פוליטי באיטליה: ברלוסקוני זוכה לרוב בסנאט

קואליציית המרכז-שמאל ברשות ברסאני זכתה לרוב בבית הנבחרים, אך ראש הממשלה לשעבר, העומד בראש קואליציית המרכז-ימין, זכה לרוב בסנאט, שכוחו זהה לזה של בית הנבחרים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

תוצאות האמת באיטליה מאמתות את החששות: איטליה במשבר פוליטי של ממש. מבדיקת כמעט 100% מהקלפיות, עולה כי קואליציית המרכז-שמאל, בהובלת פייר לואיג'י ברסאני, זכתה אמנם ברוב דחוק של 29.54% מהקולות הנבחרים, ואולם בניגוד לתחזיות, וכמו שהראו תוצאות חלקיות אתמול, קואליציית המרכז-ימין בראשות ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני (שזכתה ל-29.18% קולות בבית הנבחרים) זוכה ליותר מושבים ממנה בסנאט - שכוחו זהה לזה של בית הנבחרים. השיטה הפוליטית באיטליה קובעת כי כדי לקדם חוקים יש להשיג רוב בשני בתי הפרלמנט, ולא די באחד מהם – ועל כן לא ברור לאן פניה של איטליה מועדות.

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, מצביע בקלפי, 24 בפברואר 2013. רויטרס
לא ברור לאן פניה של איטליה מועדות. ברלוסקוני/רויטרס

כדי להרכיב קואליציה, יצטרך ברסאני לצרף אליו גם את מפלגתו של ראש הממשלה המכהן, מריו מונטי, אך גם את מפלגתו המפתיעה של הבדרן בפה גרילו (ואולי להגיע להסכמה עם מפלגתו של ברלוסקוני) – מהלכים שנראים בלתי סבירים בשלב זה. אם אכן לא יצליח ברסאני לאחד סביבו כוחות יריבים, עשויה איטליה ללכת אל הקלפי שוב בעתיד הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בחירות באיטליה. פברואר 2013. רויטרס
חוסר התלהבות מצד ציבור הבוחרים/רויטרס

ההצבעה בבחירות נערכה במשך יומיים, והתאפיינה בחוסר-התלהבות בקרב ציבור הבוחרים ובשיעור השתתפות נמוך למדי. מזג האוויר הקריר ושלג שירד בחלקים גדולים מהמדינה לא עודד גם הם את המצביעים לצאת מהבית ולהגיע לקלפיות. אחוז ההשתתפות ביום הראשון של ההצבעה היה כ-55 אחוזים בלבד, 7% פחות מזה שנרשם בבחירות הכלליות שנערכו באיטליה בשנת 2008.

פייר לואיג'י ברסאני, מנהיג קואליציית השמאל-מרכז באיטליה. פברואר 2013. רויטרס
תומך בצעדי הצנע וקורא להגדיל את מספר המשרות במשק. ברסאני/רויטרס

מנהיג קואליציית המרכז-שמאל, ברסאני, קומוניסט לשעבר בן 61, תומך בצעדי הצנע בהם נקטה ממשלת הטכנוקרטים שהנהיג ראש הממשלה היוצא, מריו מונטי, וקרא במצעו להגדיל את מספר המשרות במשק, ולהמשיך את הרפורמות המקיפות במנגנוני השלטון. ואולם, הוא לא נחשב למועמד כריזמטי במיוחד, ונטה לגמגם מעט בהופעותיו הטלוויזיוניות. זאת, בניגוד ליריבו הנוצץ – סילביו ברלוסקוני, שהדוגמים העניקו לו את המקום השני בבחירות. מפלגת "חמשת הכוכבים" של הקומיקאי בפה גרילו הגיעה במדגמים למקום השלישי, ואילו הקואליציה שהנהיג מונטי ניצבת במקום האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully