וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: מעל 40 אלף מחנות וגטאות פעלו בשואה

במחקר שערכו חוקרים ממוזיאון השואה האמריקאי בוושינגטון התגלה כי מספר המחנות והגטאות שפעלו תחת השלטון הנאצי גבוה משמעותית מכפי שהעריכו עד כה. "המספרים בלתי נתפסים"

חוקרים מהמוזיאון השואה בוושינגטון גילו לאחרונה כי מעל 40 אלף מחנות וגטאות הוקמו ופעלו תחת שלטונו של אדולף היטלר בין השנים 1945-1933. מדובר במספר הגבוה באופן משמעותי מהערכותיהם הקודמות בעניין של ההיסטוריונים.

שער הכניסה למחנה הריכוז דכאו בגרמניה. רויטרס
יותר מ-40,000 מחנות וגטאות פעלו בין השנים 1945-1933. שער הכניסה למחנה דכאו/רויטרס

ג'פרי מגרגי ומרטין דין הם עורכיו הראשיים של פרויקט עצום מימדים המתקיים במוזיאון השואה האמריקאי, שבמסגרתו חיברו אנציקלופדיה רבת כרכים אשר בה מפורטים עשרות אלפי המחנות והגטאות שפעלו בתקופת המשטר הנאצי. לפי ה"ניו יורק טיימס", המידע המופיע באנציקלופדיה לגבי כל מחנה הינו מקיף, ומפורטים בו בין היתר תנאי העבודה והמחיה, פעילויות הוועדות היהודיות, ההתמודדות היהודית עם הרדיפה הנאצית, שינויים דמוגרפיים וכן תהליך חיסולם של הגטאות.

השותפים לפרויקט אף שחזרו מפות של אותם אתרים הפרושים לרוחבה של אירופה שכפי הנראה נכלאו בהם בין 20-15 מיליון בני אדם.

הרטמוט בגרהוף, מנהל המוסד להיסטוריה גרמנית אמר ל"טיימס" כי המחקר החדש הוא לא פחות מ"מדהים". "ידענו קודם עד כמה החיים במחנות ובגטאות היו נוראיים", אמר ברגהוף, "אך המספרים הם בלתי נתפסים".

הריסות גטו ורשה, 1943. AP
הפרויקט יסייע לניצולים בהוכחת צדקתם אל מול חברות הביטוח. הריסות גטו ורשה/AP

עבודת החוקרים עשויה, בין היתר, לסייע לניצולי שואה בהוכחת טענותיהם אל מול חברות הביטוח בכל הנוגע לרכוש שנגזל מהם בשנות המלחמה. "כמה תביעות נדחו משום שהתובעים חיו במחנות שאף אחד בכלל לא הכיר?" אמר סאם דאבין, עורך דין המייצג ניצולי שואה.

לאורך השנים ניסו חוקרים רבים לחשוף את מספר הקורבנות המלא והאמיתי של השואה, כאשר חלקם טענו כי מספר הקורבנות שנגבו במהלכה גבוה יותר מכפי שספרי ההיסטוריה מלמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully