וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פריצה במו"מ: "לפיד לא רוצה את החרדים"

המגעים בין צוותי הליכוד-ביתנו ויש עתיד הסתיימו ללא תוצאות, ולקראת הפגישה עם הבית היהודי מחר הזהירו בליכוד: "בפעם האחרונה שהקימו ממשלה ללא חרדים – זה נגמר בהתנתקות"

צילום מסך

נציגי מפלגות הליכוד-ביתנו ויש עתיד נפגשו הערב (חמישי) בכפר המכבייה לפגישת עבודה ממושכת במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. בפגישה הוצגה תכנית החירום של יש עתיד לפתרון בעיות הדיור בישראל, ונדונו גם נושאי החינוך והשינוי בשיטת הממשל. כמו כן, עסקו הנוכחים בפגישה הפערים בין הצדדים והוסכם כי תיקבע פגישה נוספת להמשך המשא ומתן.

משה ליאון ואורי שני, נציגי מפלגות הליכוד ויש עתיד, מגיעים לפגישת מו"מ קואליציוני בכפר המכבייה. פברואר 2013. דרור עינב
עורכי הדין משה ליאון ודוד שמרון, המייצגים את הליכוד-ביתנו, טרם הכניסה לפגישה/דרור עינב

בצאתו מהפגישה אמר עו"ד דוד שמרון, ראש צוות המשא ומתן מטעם הליכוד-ביתנו: "קיימנו פגישה טובה וממושכת". לדבריו, הפגישה נסובה סביב סוגיות רבות, וחלק גדול מהפגישה הוקדש לבירור עמדתה של יש עתיד ביחס להצטרפות החרדים לממשלה. "אנו סבורים, כפי שאמרנו קודם, שהדרך הנכונה להשיג התקדמות משמעותית במגוון של נושאים ולעמוד מול האתגרים שניצבים בפני מדינת ישראל היא הקמת ממשלה רחבה ככל שניתן", אמר שמרון לאחר הדיון. "התשובה שקיבלנו בעניין הזה הייתה למעשה שמבחינתה של יש עתיד אין מקום לחרדים בממשלה הקרובה. אנחנו מציבים את השאלה הזו בפני הבית היהודי כדי להבין האם גם הבית היהודי פוסל את המפלגות החרדיות מכניסה לממשלה". שמרון ציין כי לצורך כך תתקיים מחר בבוקר פגישה עם הבית היהודי.

נציגי מפלגת יש עתיד נשמעו החלטיים למדי אחרי הפגישה. "אנו נמשיך לדבוק בעקרונותינו", אמרו במפלגתו של יאיר לפיד. "על כך נתן בנו ציבור גדול את אמונו. אנו מקווים כי הרכב הממשלה הבאה אכן ישקף את רצונו של העם בשינוי שיבטא סדר יום חדש במדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
משה ליאון ואורי שני, נציגי מפלגות הליכוד ויש עתיד, מגיעים לפגישת מו"מ קואליציוני בכפר המכבייה. פברואר 2013. דרור עינב
עורך הדין אורי שני והלל קוברינסקי, נציגי "יש עתיד", היום בכפר המכבייה/דרור עינב

לקראת הפגישה עם הבית היהודי קרא הערב יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, למפלגתו של בנט "להיכנס לממשלה לאומית רחבה, ולא להתנות את כניסתה בדחיקת החרדים". "איני מעלה על דעתי מצב שבו הבית היהודי תהיה זאת שתמנע את הקמתה של ממשלה לאומית בראשות הליכוד ותסכן את האינטרסים של בוחריה", אמר.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין, הוסיף כי "לאור ההתקדמות במשא ומתן מול הבית היהודי, אני קורא לתת כתף להקמת ממשלה שתתבסס קודם כל על 61 ח"כים מהמחנה הלאומי. בפעם האחרונה שניסו להקים ממשלת ימין בלי המפלגות החרדיות ופיצלו את המחנה הלאומי, זה נגמר בהתנתקות. אסור לחזור על טעויות העבר".

גם השר משה יעלון התייחס הערב למשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד והבית היהודי. לדבריו, "הכדור נמצא כעת במגרש של הבית היהודי. אנו עלולים להגיע בימים הקרובים למצב שבו המחנה הלאומי יפורק, בין אם בשל הליכה לבחירות חדשות ובין אם בשל הקמת ממשלה ללא רוב למחנה הלאומי". עוד אמר יעלון כי "האחריות המלאה לכך תהיה של מפלגת הבית היהודי, שאם לא תתעשת, תוביל להחמצה היסטורית ולפגיעה קשה בדרך בה מוביל המחנה הלאומי את מדינת ישראל. על חברי הבית היהודי לזכור כי הציבור שבחר בהם עשה זאת לא כדי לפורר את המחנה הלאומי".

גם השר ישראל כ"ץ, קרא הערב ליו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט, להצטרף לממשלה. לדבריו "בעת הזאת ישראל זקוקה לממשלה רחבה שתתבסס על המחנה הלאומי ותדע לעמוד באתגרים העומדים לפנינו ולפעול לשינוי בתחומים רבים במדינת ישראל. השר כ?ץ הוסיף כי "הוא סומך על הבית היהודי שיעשו את ההחלטה הנכונה ויכנסו לממשלה לאומית רחבה מבלי לפסול את המפלגות החרדיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully