וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מסרבים לכניסה מאוחרת לממשלה: "נמרר לביבי את החיים"

28.2.2013 / 0:01

בעקבות דיווח על נוסחה לפיה החרדים יצטרפו לממשלה "בשלב שני", אמרו ביהדות התורה: "לא היינו הכי נאמנים לנתניהו כדי להיות סרח עודף וגלגל חמישי". גם בש"ס לא מתלהבים

ניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרק את הברית של יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד ויו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט עלו עד כה בתוהו, ונראה שבסביבתו מתחדדת ההכרה שיהיה עליו להזמינם לקואליציה, וכפועל יוצא, להשאיר את החרדים בחוץ. נתניהו חשש שציר לפיד-בנט יהווה מעין ממשלה בתוך ממשלה שתחתור נגדו בכל הזדמנות, אך נראה כי קיבל מסרים לפיהם הברית תהיה תקפה רק עד מועד כניסת הסיעות לקואליציה. בתנאים כאלה, הפרידה מהשותפים הטבעיים – החרדים – נעשית קצת יותר קלה.

חוק טל פקע: בצה"ל מגבשים תוכנית חלופית. דרור פיקלני
"ברור להם שנושא השוויון בנטל עומד להשתנות, אבל הם לא מוכנים להיות חתומים על זה". חרדים בלשכת הגיוס/דרור פיקלני

אמש דווח בערוץ 2 כי אנשי נתניהו הציעו לחרדים להצטרף בשלב מאוחר יותר לקואליציה הבאה, אך נראה כי אלה דחו אותה. גורמים במפלגות החרדיות לא מכחישים שקיבלו הצעה ברוח זו, והנושא אף נידון בישיבת הסיעה של יהדות התורה, אך ההתנגדות לה הייתה גורפת. גורם ביהדות התורה אמר אמש (רביעי) לוואלה! חדשות כי "אנחנו לא סמרטוטים לשימוש חוזר. לא היינו הכי נאמנים לנתניהו וליברמן בממשלה הקודמת כדי שנהיה סרח עודף וגלגל חמישי. אם אנחנו לא שווים בין שווים, אז בלי טובות. נהיה באופוזיציה ונמרר לביבי את החיים יחד עם שלי".

גורם אחר ביהדות התורה השתמש בביטוי ציורי: "זה כמו הפריץ שהרביץ עם מקל ליהודי ואחר כך דרש מהיהודי לנשק את המקל. ראש הממשלה רוצה לעשות מתווה נגדנו, אבל הוא קורץ לנו לפני כן ואומר, 'חכו אתם עוד תיכנסו בהמשך'. מצב כזה לא יכול להיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו חשש שציר בנט-לפיד יהווה ממשלה בתוך ממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בש"ס נדחתה ההצעה במהרה. גורם במפלגה אמר כי "ברור שממשלה בלי החרדים היא ממשלה קצרה, ולא ניתן לעשות בה הרבה. אין לנו טעם להיכנס לממשלה כזו ולאחר תקופה קצרה ללכת שוב לבחירות. למרות הקושי, בש"ס מתחילים להפנים שאנחנו הולכים לאופוזיציה וברור שלא נצטרף בשלב שני או שלישי". אך למרות הטון הפסקני, לא בטוח שמדובר בעמדה סופית. בציבור החרדי מעריכים שש"ס חוששת ללכת לממשלה בלי יהדות התורה, כדי שלא תותקף מהאופוזיציה על מתווה שאינו מקובל. אך בתוך תוכם, ייתכן שיהיו מוכנים להסכים למהלך.

חגיגות במטה ש"ס בעת תוצאות המדגם, ינואר 2013. עומר מירון
"בש"ס מתחילים להפנים שאנחנו הולכים לאופוזיציה וברור שלא נצטרף בשלב שני או שלישי"/עומר מירון

גורם אחר ציין שגם סירובה של יהדות התורה לא ברור ומוחלט. "הקו שנוקטים לאחרונה ביהדות התורה הוא לתמוך בממשלה מהאופוזיציה. ברור להם שנושא השוויון בנטל עומד להשתנות, אבל הם לא מוכנים להיות חתומים על זה. מסיבה זו הם לא ייכנסו לממשלה, אך אחר כך הם ישמחו להצטרף ויידעו להשיג הישגים עבור הציבור שלהם. הרי נתניהו רוצה אותם בגלל שהם לא עושים צרות ונאמנים. כאב הראש הגדול ביותר שלו מגיע מכיוון לפיד או לבני, והוא מוכן לשלם הרבה לחרדים לאחר שנושא השוויון בנטל יסתיים, כדי לא להתחשב ביש עתיד ובתנועה".

"מתקיימים מגעים של נציגי יהדות התורה באופן לא רשמי בנושא המתווה בכדי לצמצם נזקים", הוסיף הגורם. "באופן רשמי הם מתנגדים לשינוי - אפילו הקטן ביותר - אבל בפועל מתקיימים דיונים בניסיון לקבל מתווה מתון יותר עבור בחורי הישיבות. בסופו של יום, בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, הם יוכלו להצטרף גם בשלב מאוחר יותר לממשלתו של נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully