וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "נעשה הכל לגוש חוסם - גם עם החרדים"

טל שלו

22.1.2013 / 0:31

יו"ר העבודה אמרה לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי תעשה כל שביכולתה "כדי לכנס את כל הכוחות שיהוו גוש חלופי לממשלה קיצונית". יחימוביץ' שוחחה כבר עם לפיד ולבני

מתוך אולפן וואלה! חדשות, עריכה: אמיר קוטיגרו

בעקבות תוצאות המדגמים הכריזה הלילה (רביעי) יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ' כי תפעל לגיבוש הגוש שיהווה אלטרנטיבה לממשלה בראשות נתניהו. "יכול מאד להיות שאנחנו נמצאים בפתח של ערב שפותח הזדמנות גדולה להרכיב ממשלה חלופית לממשלת נתניהו. אני רוצה להתחייב כאן מול הציבור ששומע אותי שאני אעשה כל שיביכולתי כדי לכנס את כל הכוחות שיהוו גוש חלופי לממשלה קיצונית. לכנס כל כוח אפשרי כדי ליצר את ההזדמנות הזאת", אמרה יחימוביץ', שעל פי המדגמים מפלגתה זוכה ל-17 מנדטים, פחות מ"יש עתיד" של יאיר לפיד. בין היתר, ציינה כי תפנה לשם כך גם למפלגות החרדיות.

העבודה, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. דרור עינב
מטה מפלגת העבודה בבית ברל, אמש/דרור עינב

על פי המדגמים בערוצים 1, 2 ו-10, מפלגתו של לפיד עוקפת את העבודה בדרכה להיות המפלגה השנייה בגודלה בכנסת ה-19. "יש עתיד" זוכה, על פי המדגמים, ל-18-19 מנדטים, בעוד העבודה מקבלת 17.

יחימוביץ' סיפרה בנאומה כי שוחחה עם לפיד ובירכה אותו על ההישג, וכן עם יו"ר התנועה ציפי לבני, יו"ר מרצ זהבה גלאון וגם עם הסיעות החרדיות. "צריך גם לחכות לתוצאות האמת שיכולות להיות מאד משמעותיות. יש סיכוי מאד מאד גבוה שבנימין נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה", אמרה.

לדברי יחימוביץ', יש אפשרות להרכיב ממשלה שתהיה ממשלה חברתית שתתניע תהליך שלום. "יש כוחות שיכולים לחבור יחד כדי לחסום את נתניהו ולהרכיב ממשלה כזו. כל עוד נתניהו ראש ממשלה, שום דבר לא ישתנה. אותו קפיטליזם דורסני, שלא סופר בני אדם, שמפרק את החברה, שמועך את מעמד הביניים בחוסר צדק, שזורק את העניים לשולי החברה, האם אנחנו מוכנים לחיות בחברה כזאת? מישהו שדואג למעמד הביניים ולעניים יכול להעלות בדעתו לזחול לממשלה כזו? לא. אני מכבדת את ראש הממשלה. תהום אידיאולוגית עמוקה פעורה בין הדרך שלנו לבין שלו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סתיו שפיר, מטה העבודה, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. דרור עינב
סתיו שפיר אמש במטה העבודה/דרור עינב

יחימוביץ' התייחסה גם למחאה החברתית והשפעתה. "אני רוצה לומר משהו על תוצאות הבחירות האלה: תראו כמה ארוכה טביעת האצבע של המחאה החברתית. תראו את אי האמון המופלא שזכה לו בנימין נתניהו. תראו את ההיחלשות שלו. המנדטים שהם מדברים עליהם היום. תראו כמה הם חלשים וכמה אנחנו חזקים".

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, מספר 2 ברשימת המפלגה לכנסת, אמר כי "יש פה הזדמנות נדירה להרכבת ממשלה חלופית שהלב שלה זה שיתוף פעולה בין העבודה ליש עתיד". לדבריו, "ניאלץ לבחון את המספרים מחר בבוקר בתוצאות הסופיות ונצטרך לקיים הידיינות מי יעמוד בראשות הממשלה. אני מזכיר שיש בינינו הסכם עודפים ויש יחסים טובים בין שלי ויאיר והם יכולים להיות הכוח המוביל של הפוליטיקה הישראלית החדשה".

איציק שמולי, המועמד במקום ה-11 ברשימת העבודה לכנסת, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות אחרי הצפייה בתוצאות המדגם כי "אין ספק שהיו מספרים גדולים יותר במערכת הבחירות הזו". לדבריו, "התוצאות הן מפתיעות כמעט כל אזרח בישראל". בעקבות הנתונים לפיהם מפלגתו יש יאיר לפיד הופכת להיות המפלגה הגדולה בגוש המרכז-שמאל, אמר שמולי כי "צריך להגיד מילה טובה גם ל'יש עתיד'" והוסיף כי הוא "מקווה שכשיתחיל המשא ומתן הקואליציוני, יתברר שהם (מפלגת "יש עתיד" – ט.ש.) שייכים לגוש המרכז-שמאל ולכל הפחות לא יברחו ממנו במחיר נמוך מדי".

שלי יחימוביץ' מצביעה בתל אביב, ינואר 2013. יותם רונן
"הזדמנות לשחרר את אזרחי מדינת ישראל מהתעללותה של ממשלת נתניהו". יחימוביץ' בקלפי/יותם רונן

מתוצאות המדגמים שפורסמו אמש בערוצי הטלוויזיה, מסתמנת הפתעה בבחירות לכנסת. הליכוד-ביתנו שומרת על מקומה כמפלגה הגדולה ביותר, אולם עם תוצאה נמוכה מהצפוי - 31 מנדטים. יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד נוסקים ועומדים על 18-19 מנדטים,מפלגת העבודה נותרת במקום השלישי בלבד עם 17 מנדטים. הבית היהודי בראשות נפתלי בנט עומדת על 12 מנדטים בכל המדגמים, וש"ס מקבלת בין 11-13 מנדטים.

תוצאות המדגמים בערוצים השונים

צפו בתוצאות האמת

התחזקות נרשמת אצל מרצ, שעל פי המדגמים עומדת על 5-7 מנדטים. ציפי לבני ממשיכה את מגמת הירידה בסקרים וזוכה ל6-7 מנדטים בלבד. מפלגת קדימה לא עברה את אחוז החסימה באף אחד מהמדגמים, בעוד עוצמה לישראל עברה במדגם הערוץ הראשון בלבד. מפת הגושים צמודה ביותר, ועומדת על הפרש של שניים עד ארבעה מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully