וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקאד החדש שבידי חיזבאללה מכסה את כל שטח ישראל

26.2.2013 / 16:27

עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, חשף כי הארגון הלבנוני הצטייד בטילים מתקדמים מדגם D. גורם ביטחוני: "ניתן לחמשם בנשק כימי, הם מסוגלים למוטט בניין"

ארגון חיזבאללה הצליח להתחמש לאחרונה בטילי סקאד מתקדם מדגם D – כך חשף היום (שלישי) אלוף עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון. בכנס ההגנה מפני טילים של עמותת "עיט", הדגיש אלוף (במיל') גלעד כי לא מדובר בדגמים הישנים של הטילים שנמצאים בידי צבא סוריה, אלא בדגם מתקדם יותר, עם טווח של 700 קילומטרים ועם ראש נפץ קרבי של יותר 150 קילוגרמים ומעלה.

בחודשים האחרונים, ניסה ארגון חיזבאללה להניח את ידו על מערכות נשק מתקדמות, בהן סוללות להגנה אווירית מסוג SA-17. לפני כמה שבועות פורסם בכלי התקשורת הזרים כי חיל האוויר הפציץ מתקן צבאי בשטח סוריה, שאיחסן סוללת SA-17 שנועדה להברחה לכאורה ללבנון ולהעברה לידי חיזבאללה.

שיגור טיל במהלך אימון של צבא סוריה במיקום לא ידוע, יולי 2012. רויטרס
תרגיל שיגור טילים של צבא סוריה, בשנה שעברה/רויטרס

צבא סוריה מחזיק ארסנל של טילים, בהם מדגמים מיושנים B ו-C וגם מהדגם המשופר D, המבוסס על טכנולוגיה קוריאנית. בשנה אחרונה ביצע הצבא הסורי ניסויים שונים שהפגינו את יכולותיו במערך הטילים, ובמערכת הביטחון יש חשש משמעותי שכלי נשק מתקדמים יועברו לחיזבאללה, וישמשו אותו בעימות מול ישראל.

חיזבאללה יוכל לשגר סקאדים גם מצפון לביירות

לדברי גורם ביטחוני, סקאד D מסוגל אף לשאת ראש קרב ביולוגי או כימי. "הטיל מכסה את כלל מדינת ישראל ויש משמעות דרמטית שהוא נמצא בידי ארגון טרור", אמר אותו גורם. "אם טיל מהסוג הזה פוגע בצורה ישירה בבניין, הוא מסוגל למוטט אותו".

לפי פרסומים זרים, חיזבאללה מחזיק בכ-50 אלף רקטות וטילים, בהם טילי "פאתח 110" המסוגלים להגיע לתל אביב ומכסים את רוב שטחה של ישראל. התחמשות בטילי סקאד משנה את המאזן האסטרטגי במזה"ת, שכן מספיק שיגור של טיל אחד כדי ליצור אפקט הרתעתי חזק. טיל סקאד מסוג D הוא הטיל המדויק ביותר שמחזיק הצבא הסורי, ובשל טווח הפעולה שלו הוא מאפשר לחיזבאללה לתקוף את מדינת ישראל לא רק מאתרי שיגור בדרום לבנון ובביירות אלא גם צפונה משם. במידה ויידרש, בסבב האלים הבא ייאלץ לפעול אפוא בכל שטח מדינת לבנון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully