וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תיעוד שיגור מערכת היירוט "חץ 3"

25.2.2013 / 19:31

משרד הביטחון הפיץ תיעוד ראשון של ניסוי הטיסה המוצלח שבוצע במערכת היירוט החדשנית. בין היתר, נראים רגעי ההכנה לשיגור, השיגור עצמו, ותעופת הטיל. "כל המטרות הושגו"

צילום: משהב"ט, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(צפו בניסוי מערכת היירוט)

משרד הביטחון הפיץ הערב (שני) תיעוד ראשוני של ניסוי הטיסה שבוצע הבוקר במערכת היירוט "חץ 3" שמוגדרת אחת ממערכות ההגנה האוויריות המתקדמות בעולם. בתיעוד נראים שלבי ההכנה לשיגור הטיל, רגע השיגור ממספר זוויות, וכן הטיל בתעופתו. הבוקר הודיע משרד הביטחון כי ביצע ניסוי טיסה מוצלח במערכת. עוד נמסר כי הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ על ידי מנהלת "חומה" האחראית על פיתוח שכבות ההגנה מפני טילים של מדינת ישראל ומפא"ת של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים (MDA).

תמונות ראשונות מניסוי שיגור חץ 3, שנערך הבוקר ע"י משרד הביטחון. פברואר 2013. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון, משרד הביטחון
ניסוי מוצלח. התיעוד שהופץ הערב/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

המיירט החדש שנבחן בניסוי פועל עצמאית בחלל, ויודע לעקוב אחר המטרה באמצעות עין ביונית עד להשמדתה. גורם ביטחוני בכיר הגדיר את המיירט החדש כראשון מסוגו בעולם. "הוא מהיר יותר, טס למרחק רב יותר מהמיירט של החץ 2, ויודע להגיע לגבהים גדולים יותר", אמר. מנתונים שניתן לחשוף עד כה, בקצה המיירט הותקן ראש ביות אלקטרו אופטי, והוא מוגדר כמיירט חוץ אטמוספרי. במהלך הניסוי נדרש המיירט לזהות את המטרות. אז מתנתק הראש של המיירט מהזנב ופותח מבערים באמצעות מנוע נוסף. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי בחלל היכולת לפגוע בטיל היא קלה יותר ולכן השאיפה היא לפגוש את האיום שם.

"כל מטרות הניסוי הושגו"

גורם ביטחוני בכיר אמר כי "הניסוי היה אמור להתקיים בסתיו, אבל דחינו את זה מאחר שרצינו לבצע סדרת בדיקות נוספת. המיירט שוגר בשעה 8:00 בבוקר לעבר הים התיכון. הוא טס במהירות על קולית וחצה 100 קילומטרים של מסלול טיסה, ביצע תמרון בחלל, עקיבה אחר מספר אובייקטים, ובתום שש דקות הוא סיים את המשימה". הגורם הוסיף כי "כל מטרות הניסוי הושגו, אך נותרו לנו סדרת ניסויים נוספים שיבוצעו בשנים הקרובות, עד שהוא יהפוך למבצעי ויצטרף למערכת הקיימת".

ניסוי במערכת חץ 3, ארכיון. משרד הביטחון
ניסוי מוצלח/משרד הביטחון

ההערכה במערכת הביטחון היא שבשנת 2016 תחל הצטיידות בסוללות חץ 3. בתוך כך, לאחרונה נבחן שיתוף הפעולה בין מערכות הגילוי של ישראל למערכות האמריקאיות ביניהן לוויינים ומכ"ם. בפברואר השנה, נבחנה הקישוריות למכ"מים במהלך ניסוי מסובך שנעשה במערכות ההגנה האוויריות של צה"ל. הנתונים הצביעו על שיפור משמעותי בגילוי הטילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully