וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן הגדילה טווח לטיל המצוי בידי חיזבאללה

שר ההגנה האירני צוטט באומרו שהצבא ביצע בהצלחה ניסוי בטיל "פאתח 110", שמסוגל לפגוע בכל מטרה בטווח 300 ק"מ. בעבר נזפה קלינטון בסוריה אחרי שהעבירה טילים אלה לחיזבאללה

ברקע הדיווחים הגוברים כי ישראל שוקלת ברצינות לתקוף את מתקני הגרעין של אירן, צבא אירן הודיע כי ביצע בהצלחה ניסוי בטיל מדור רביעי מייצור עצמי, "פאתח 110", המסוגל להגיע לטווח של עד 300 קילומטרים. בעבר דווח כי טילים מסוג זה, המונעים בדלק מוצק ונושאים ראש נפץ של עד 250 ק"ג, יוצרו גם בסוריה והועברו בחיזבאללה.

לפי דיווח שהתפרסם הבוקר (שבת) בסוכנות הידיעות האירנית פארס, המצטט את שר ההגנה של אירן, אחמד וחידי, דגמיו הקודמים של הטיל היו מסוגלים להגיע עד כה לטווחים נמוכים יותר, של כ-250 קילומטרים. לדברי השר, אירן היא בין המדינות הבודדות בעולם שהצליחו לשכלל את יכולת שיגור הטילים שלהן לרמת דיוק שכזו ביבשה ובים. בשיחה עם כתבים, אמר וחידי כי הטיל מסוגל לפגוע בבסיסים צבאיים, באתרי תחמושת, במרכזי פיקוד ושליטה, בתחנות מכ"מ וב"מטרות אחרות", ברמת דיוק של 100 אחוזים. לא דווח היכן נערך הניסוי ומתי.

נתניהו: אם תקום ועדת חקירה אחרי תקיפה באירן - אני אחראי

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, מביט בטיל "פאתח 110" במצעד צבאי בטהרן. ספטמבר, 2007. HASAN SARBAKHSHIAN, AP
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, מביט בטיל "פאתח" בתרגיל צבאי בטהרן ב-2007/AP, HASAN SARBAKHSHIAN

ממברקים שדלפו משגרירות ארצות הברית בדמשק לניו-יורק טיימס באמצעות אתר וויקיליקס ומנתוני הפנטגון, לחיזבאללה היו בשנת 2010 כ-50 אלף טילים בליסטיים, בהם 50-40 טילים מהגרסה הזהה ל-"פאתח-110", המכונית M600, ושמסוגלים להגיע עד תל אביב. עוד עולה כי סוריה סיפקה לחיזבאללה גם עשרה טילי "סקאד-די" המבוססים על טכנולוגיה צפון קוריאנית. באחד הדיווחים מופיעה הערכה לפיה לפחות שני טילים הועברו ללבנון, ועוד שמונה נמצאים במחסן של חיזבאללה בסוריה.

בסוף 2010, חשף "ניו יורק טיימס" מברק, בו הזהירה מזכירת המדינה הילרי קלינטון את סוריה שלא תעביר טילים בליסטיים לחיזבאללה, בהם טילי סקאד וטילי "פאתח-110". במברק, שנשלח בחודש פברואר של אותה שנה, נכתב כי "למרות מה שנאמר, אנחנו מודעים למאמצים הסוריים הנוכחיים לספק טילים בליסטיים לחיזבאללה. פעילות זו היא מקור לדאגה עמוקה עבור הממשל, ואנחנו מזהירים אתכם בתוקף לא להמשיך במגמה הזו". המברק יועד להעברה לסגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד.

"מנקודת המבט שלנו", כתבה קלינטון למקדאד, "תמיכתכם האופרטיבית בחיזבאללה היא טעות אסטרטגית, שפוגעת באינטרסים הלאומיים ארוכי הטווח שלכם". מקדאד, כך דווח במברק שנשלח זמן מה לאחר מכן מהשגרירות, הכחיש בתוקף את ההאשמות, וטען כי חיזבאללה לא יפעל אלא בתגובה לתוקפנות ישראלית. "בקשתכם מוכיחה שאינכם יודעים להפריד בין האינטרסים שלכם לאלו של ישראל", אמר מקדאד לאמריקאים.

עוד על פרויקט הטילים של אירן
לפני חודש: "תירגלנו בהצלחה ירי לעבר בסיסי האויב"
האם אירן באמת מסוגלת לנטרל את מערכת "כיפת ברזל"?
האחראים על הטילים - משמרות המהפכה, צבא שיש לו מדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully