וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בסוף השבוע נרשמו ברחבי הגדה עימותים בין מאות מפגינים פלסטינים לבין כוחות הביטחו, פיסטוריוס שוחרר בערבות ומייקרוסופט נפלה קורבן למתקפת האקרים. אלו היו כותרות השבת

עימותים נרשמו בשישי במספר מוקדים בגדה המערבית בתום תפילות יום השישי כהזדהות עם מספר אסירים פלסטינים ששובתים רעב בבתי הכלא בישראל. בחברון נרשמו עימותים בין מאות מפגינים פלסטינים לבין כוחות הביטחון. עימותים נרשמו גם בכפרים בילעין, ניעלין ונבי סאלח הסמוכים לרמאללה. עדי ראייה פלסטינים אמרו כי כוחות הביטחון פיזרו גז מדמיע, אך המשטרה שללה זאת ודיווחה כי נפצים הושלכו על ידי המתפרעים בכמה מהמוקדים.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בחברון, 22 בפברואר 2013. יותם רונן
המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון/יותם רונן

בביתוניא שליד כלא עופר מצפון לירושלים הפגינו כ-300 פלסטינים נגד מצב האסירים. עדי ראייה אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי כוחות הביטחון ירו כדורי גומי וכדורי מתכת, וכי כמה עשרות נפגעו עקב שאיפת גז. כמו כן נרשמו אירועים של זריקות אבנים בא-ראם ובקלנדיה שבאזור ירושלים. בעיסאוויה נעצרו חמישה חשודים - אחד מהם קטין - לאחר שיידו אבנים לעבר השוטרים. איש לא נפגע שם.

במקביל, בהר הבית יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון בשער המוגרבים, כך לדברי משטרת ירושלים. בתגובה, הכוחות פרצו פנימה ופיזרו את מיידי האבנים בסיוע רימוני הלם. במהלך כניסת כוחות המשטרה להר הבית נורו לעברם זיקוקים, אך לא היו נפגעים.

לאחר שהואשם ברצח חברתו: פיסטוריוס שוחרר בערבות

בית המשפט בדרום אפריקה שחרר אתמול בערבות את האצן האולימפי והפראלימפי אוסקר פיסטוריוס הנאשם ברצח ארוסתו. פיסטוריוס שוחר בערבות של 113 אלף דולרים, ומשפטו נדחה ל-4 ביוני. כמו כן, הוא נצטווה להפקיד את דרכונו ולהימנע מלהגיע לביתו או ליצור קשר עם העדים בפרשה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נושא: האצן האולימפי והפראלימפי אוסקר פיסטוריוס הנאשם ברצח ארוסתו בבית המשפט, 22 בפברואר 2013. רויטרס
פיסטוריוס בבית המשפט, אתמול/רויטרס

פעילי אופוזיציה סורים דיווחו אמש כי הצבא הסורי החופשי השתלט על המרכז למחקרים גרעיניים "אל-כבר" שבדיר א-זור, אשר על פי פרסומים זרים הופצץ על ידי ישראל ב-2007. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי כוחות המורדים השתלטו גם על גדוד 113 של חיל האוויר הסורי שבעיר וכן על מבנים נוספים באזור.

מוקדם יותר אמש דיווח ארגון זכויות האדם הסורי כי לפחות 29 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בשלושה פיצוצים של הצבא הסורי במזרח העיר חלב שבצפון סוריה. לדברי דובר הארגון רמי עבד אל-רחמן, מספר ההרוגים צפוי לעלות. פעילי זכויות אדם סורים דיווחו כי הפיצוצים גרמו להרס רב של בתים וקברו משפחות בבתיהן. אחד מהם, באארה אל-יוסף, סיפר כי אחד מהטילים שנורו לאזור התפוצץ בשכונת ארד אל-חמרה – דבר שהביא להרס של 30 בניינים. "יש משפחות שקבורות תחת שברי האבנים", אמר האיש, "דבר לא יכול לתאר את זה, זה מראה מחריד".

בסרטון וידיאו שהופץ על ידי פעילים נראים בניינים בוערים ואזרחים שפינו את הפצועים למכוניות בטרם אלה הועברו לטיפול בבתי החולים. בגלל החשיכה ששררה בעת צילום הסרטון, קשה לאמוד את היקף הנזק.

"ישראל מפקחת על משלוחי הנשק למורדים בסוריה"

האם ישראל חוששת מפתיחת חזית עתידית מול הצבא הסורי החופשי? "ישראל לא מתכוונת להתערב ולמנוע את משלוחי הנשק למורדים בסוריה בשלב זה, אך היא רוצה לוודא כי היא יודעת איזה נשק יש להם", כך אמר אתמול גורם צבאי שסירב להזדהות, לאתר האמריקני "מקלאצ'י".

גורם צבאי נוסף הודה כי ישראל מודאגת שהלחץ לסייע למורדים, יביא גם להברחת נשק למיליציות המקושרות לאל-קאעדה. "מצד אחד, יש לחץ גדול על העולם המערבי לתמוך בקבוצות מורדים מתונות וידידותיות, כך שיהיו ברמתן של קבוצות הנתמכות על ידי תנועות איסלמיות בשדה הקרב", אמר הגורם. "מצד שני, כאשר שולחים נשק למקום כלשהו, אי אפשר לפקח לאן הוא יגיע. הפחד הוא שאותו אקדח שהשתמשו בו כדי לירות על חייל סורי ישמש יום אחד לירי על חייל ישראלי".

מיקרוסופט: גם אנחנו נפלנו קורבן למתקפת האקרים

מתקפת סייבר נוספת: חברת התוכנה הגדולה בעולם - מיקרוסופט, הודיעה היום כי מערכותיה הותקפו על ידי קבוצת האקרים וכי חלק ממחשבי החברה נפגעו מתוכנה זדונית שנשלחה אליהם. ממיקרוסופט נמסר, כי לא נמצאה ראיה לכך שמידע אישי של לקוחות החברה נחשף או שנעשה בו שימוש אחר. במהלך השבועות האחרונים הודיעו מספר חברות טכנולוגיה אמריקאיות, ביניהן פייסבוק, טוויטר ואפל, כי מערכות המחשוב שלהן נפגעו בצורה דומה על ידי קבוצת האקרים אנונימית.

"סוג זה של מתקפת סייבר אינו הפתעה עבור מיקרוסופט וחברות אחרות שנאלצות להתמודד עם יריבים נחושים ועיקשים. אנו ממשיכים להעריך מחדש את מצב האבטחה שלנו ומגייסים אנשים נוספים, תהליכים וטכנולוגיות ככל שנדרש כדי לסייע למנוע גישה לא מורשה עתידית לרשתות שלנו", כך נכתב באתר החברה.

אירן: "מצאנו מרבצי אורניום גולמי חדשים"

אירן מצאה בשטחה מרבצי אורניום גולמי חדשים אשר ישמשו את תוכניתה הגרעינית, כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות האירנית. כמו כן, דווח כי אירן איתרה 16 אתרים חדשים להקמת תחנות כוח גרעיניות. דיווחים אלו מגיעים ימים ספורים לפני חידוש השיחות עם מעצמות המערב אודות תכנית הגרעין האירנית. על פי הדיווח, דו"ח של ארגון האנרגיה האטומית של אירן טען כי המאגרים נמצאו ב"אזורי החוף הדרומיים" של המדינה, וכי נמצאה בהם כמות אורניות שעלתה על ההערכות המוקדמות. בעבר סברו מומחים מן המערב כי אירן מתקרבת למצב בו ייגמר האורניום שברשותה, מכיוון שבשטחה, ככל הידוע, אין מרבצי אורניום רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully