וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: גם אנחנו נפלנו קורבן למתקפת האקרים

אחרי פייסבוק, אפל וטוויטר - ענקית התוכנה הודיעה כי גם היא הותקפה, אך בשלב זה לא נראה שמידע אישי של לקוחות החברה נחשף או נעשה בו שימוש. "נפעל למניעת הישנות המקרה"

מתקפת סייבר נוספת: חברת התוכנה הגדולה בעולם - מיקרוסופט, הודיעה היום (שבת) כי מערכותיה הותקפו על ידי קבוצת האקרים וכי חלק ממחשבי החברה נפגעו מתוכנה זדונית שנשלחה אליהם. ממיקרוסופט נמסר, כי לא נמצאה ראיה לכך שמידע אישי של לקוחות החברה נחשף או שנעשה בו שימוש אחר. במהלך השבועות האחרונים הודיעו מספר חברות טכנולוגיה אמריקאיות, ביניהן פייסבוק, טוויטר ואפל, כי מערכות המחשוב שלהן נפגעו בצורה דומה על ידי קבוצת האקרים אנונימית.

"סוג זה של מתקפת סייבר אינו הפתעה עבור מיקרוסופט וחברות אחרות שנאלצות להתמודד עם יריבים נחושים ועיקשים. אנו ממשיכים להעריך מחדש את מצב האבטחה שלנו ומגייסים אנשים נוספים, תהליכים וטכנולוגיות ככל שנדרש כדי לסייע למנוע גישה לא מורשה עתידית לרשתות שלנו", כך נכתב באתר החברה.

מיקרוסופט ב-CES. דניס ויטצ'בסקי
"סוג זה של מתקפת סייבר אינו הפתעה עבור מייקרוסופט וחברות אחרות"/דניס ויטצ'בסקי

המתקפה על מיקרוסופט ממשיכה גל של מתקפות סייבר על ענקיות המחשבים והרשתות החברתיות. ביום רביעי האחרון הודיעה חברת אפל כי מספר קטן של מחשבים של החברה נדבקו בווירוסים, אך נותקו במהרה מתקשורת משאר מחשבי הרשת. כמו כן הדגישה אפל ששום מידע לקוחות לא נחשף ולא ניזוק במהלך התקרית. מדובר באירוע נדיר, במיוחד לאור העובדה שרוב הווירוסים פונים למערכות PC המבוססות על מערכת ההפעלה 'חלונות', ולא על מקינטוש.

לפני שבוע הודיעה חברת פייסבוק כי היוותה מטרה לסדרת מתקפות סייבר של האקרים אנונימיים לפני כחודש. מהחברה הודיעו כי לא נמצאה ראיה לכך שנעשה שימוש כלשהו במידע אישי של גולשי האתר. בתחילת החודש הודיעה גם הרשת החברתית טוויטר כי נפגעה ממתקפת האקרים שחשפו רבע מיליון ממשתמשיה.

מקור המתקפות - בצבא סין?

אחת החשודות במתקפות האחרונות היא יחידה בצבא סין שתפקידה להוציא אל הפועל מתקפות סייבר נגד ארצות הברית, כך קובע מחקר בן 60 עמודים שפרסמה השבוע חברת המחשבים האמריקנית מנדיאנט. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי על פי המחקר, שם היחידה הוא יחידה 61398. בבניין בן 12 קומות בפאתי שנגחאי המוקף במסעדות ובבתי עסק של יבואני יין ומעסים, יושב בסיסה של היחידה.

בסוף חודש ינואר דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי האקרים סינים תקפו באופן שיטתי את מחשבי העיתון בארבעת החודשים האחרונים. על פי הדיווח, בעיתון מעריכים כי המתקפה קשורה לפרסום ידיעה על ההון הפרטי של משפחת ראש ממשלת סין בחודש אוקטובר האחרון.

הממשל בסין הכחיש כל קשר למתקפה שבוצעה נגד מערכות המחשבים של "הניו יורק טיימס" ו"הוול סטריט ג'ורנל". יומיים לאחר הודעת הניו יורק טיימס, הודיע גם ה"וושינגטון פוסט" על מתקפת סייבר שבוצעה נגד מערכות המחשבים של העיתון, שמאחוריה עומדים לדבריו האקרים סינים. "גם כאלה עם הבנה מועטה ברשת האינטרנט יודעים שהאקרים פועלים באופן בינלאומי", נכתב בביטאון הרשמי של המפלגה. "כתובות איי.פי אינן נחשבות לראיה מספקת לאישור מקורם של ההאקרים", לשון ההודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully