וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הודיעה: נפלנו קורבן לסדרת מתקפות סייבר

16.2.2013 / 2:30

האתר של הרשת החברתית פייסבוק עמד לפני כחודש במתקפת סייבר מתוחכמת של קבוצת האקרים אנונימיים. בחברה מודיעים שהמידע האישי של המשתמשים לא היה חשוף וכי לא נעשה בו שימוש

חברת פייסבוק הודיעה אמש (שישי) כי היוותה מטרה לסדרת מתקפות סייבר של האקרים אנונימיים לפני כחודש. מהחברה הודיעו כי לא נמצאה ראיה לכך שנעשה שימוש כלשהו במידע אישי של גולשי האתר. "בחודש שעבר, מערכת אבטחת האתר זיהתה שהמערכות שלנו נמצאות תחת מתקפה מתוחכמת" נכתב בבלוג של החברה אמש. "המתקפה קרתה כאשר מספר עובדים גלשו באתר מפתחים שהיה חשוד".

בפייסבוק אומרים כי זיהו קובץ חשוד אשר מקורו היה במחשב הנישא של אחד העובדים. לאחר שערכו בדיקות במחשב וזיהו את הקובץ ה"נגוע", ביצעו בחברה בדיקה של כלל העובדים וגילו כי מספר מחשבים נוספים של נחשפו לקובץ הזדוני. עוד נמסר בהודעת החברה כי "פייסבוק לא היתה לבד תחת המתקפה הזאת, זה ברור שגם אתרים אחרים הותקפו ונפרצו".

פוצחן, האקרים, האקר. olly, ShutterStock
מתקפה מתואמת ומתוחכמת של קבוצת האקרים אנונימיים/ShutterStock, olly

המתקפה על פייסבוק באה לאחר מספר מתקפות סייבר על אתרים מובילים אחרים בתקופה האחרונה. האתר טוויטר הודיע בתחילת החודש כי נפרץ וכי קרוב ל-250,000 חשבונות ובהם מידע אישי כגון שם וכתובת דואר אלקטרוני היו חשופים בפני ההאקרים.

אתרי חדשות מובילים כגון אלו של "הניו יורק טיימס", "הוושינגטון פוסט" ו"הוול-סטריט ג'ורנל" הודיעו לאחרונה כי נפרצו גם הם. המתקפות על אתרים אלו מיוחסות, על פי סוכנויות חדשות לקבוצת האקרים סינית, ייתכן כמחאה על האופן בו אתרים אלו מסקרים את הנעשה בסין.

על אף שבפייסבוק מנסים להרגיע את הגולשים ואומרים כי שום מידע אישי לא היה בסכנה, תקרית זו עשויה לעורר חשש אצל המשתמשים באשר למידת פרטיות המידע האישי אשר מאוכסן בשרתי הרשת החברתית. בהקשר לכך, חברת פייסבוק הודיעה כי לאור הפריצה האחרונה לאתר, היא שדרגה בתחילת החודש את מערכות ההגנה של האתר והתאימה אותן לאיומים החדשים שהתגלו בסדרת מתקפות הסייבר האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully