וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס צפה ממסוק בפניו שנחרשו בשדה: "זה מדהים"

בדרכו להשתתף בטקס לזכרו של טרומפלדור בתל חי, הופנתה תשומת לבו של הנשיא לדיוקן פניו שנחרש בשדות קיבוץ תל יוסף. "אני חרשתי את השדות האלה, עכשיו אני חרוש עליהם", אמר

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

נשיא המדינה, שמעון פרס, זכה הבוקר (חמישי) לקבל מתנה מקורית במיוחד לקראת יום הולדתו הקרב. הנשיא טס צפונה כדי להשתתף בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של יוסף טרומפלדור. כשהמסוק חג מעל עמק עין חרוד, פנה אליו הטייס בקשר וביקש מהנשיא להביט לעבר שדה החיטה שנפרש מתחתיהם. כשהביט מטה, גילה פרס דיוקן של פניו שנחרש באחד השדות של קיבוץ תל יוסף, ולצדו הספרה 90.

חברי קיבוץ תל יוסף הכינו ציור שדה ענק לנשיא המדינה, פברואר 2013. מארק ניימן לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הדיוקן הענקי נפרש על פני כ-250 דונמים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן לע"מ

המיצג היפהפה הוא מחווה מטעם חברי קיבוץ תל יוסף לקראת יום הולדתו ה-90 של פרס שיחול בעוד כמה חודשים. את הדיוקן הענקי, שנפרש על פני כ-250 דונמים, הכין אמן ציורי השדה פטר וינר, על פי איור של יוני זפרני. "בשלב הראשון ביצעתי סימון ראשוני של הפורטרט", הסביר וינר. "אחר כך צרבתי את החיטה המסומנת באמצעות טרקטור עם מוט ריסוס וזה מה שהקמיל את החיטה ויצר את הדיוקן. האתגר הכי גדול היה לבצע אותו בלוח זמנים קצר ובתנאי מזג אוויר בעייתיים".

מי יגיע ליום ההולדת ה-90 של הנשיא שמעון פרס?

"מי עשה את זה?", תהה הנשיא. "זה דבר מדהים. אני חרשתי את השדות האלה, עכשיו אני חרוש עליהם. זה מדהים באמת. זה לחזור לשורשים... זה לא פשוט לעשות דבר כזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הטייס פנה לנשיא בקשר והפנה את תשומת לבו למיצג המרהיב/מערכת וואלה, צילום מסך

"טרומפלדור היה אידיאליסט אמיתי ולוחם נועז", אמרה פרס בנאומו בטקס. "טרומפלדור היה לאגדה עוד בחייו. כבר בגיל 14 החליט להיות צמחוני, וחסיד משנתו של טולסטוי. למרות השקפותיו הפציפיסטיות, הוא היה לוחם בלתי רגיל וחינוכו הרוסי לא מנע ממנו להיות ציוני נלהב". פרס גם התייחס למצב במדינות השכנות של ישראל ואמר: "הגיעה העת לקרוא לחיזבאללה בשמו – ארגון טרור רצחני". הוא קרא לכל מדינות העולם להצטרף לארה"ב ולהכניס את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור.

נשיא המדינה שמעון פרס בטקס אזכרה ממלכתי ליוסף טרומפלדור בתל חי, על קבר האריה השואג. פברואר 2013. מארק ניימן/ לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"הגיעה העת לקרוא לחיזבאללה בשמו – ארגון טרור רצחני". פרס בטקס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן/ לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully