וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ביקר בכלא: "הייתה לי חוויה עמוקה"

12.2.2013 / 18:09

בביקור שערך במתחם שב"ס ברמלה אמר פרס כי לא יקצוב את עונשו של יגאל עמיר. הוא התייחס להצעה לחון את קודמו, משה קצב, ואמר: "אני ער לחומרה הרבה של עבירות מין"

צילום: דניאל בוק, עריכה: רן מנחם

נשיא המדינה, שמעון פרס, ערך היום (שלישי) ביקור במתחם שירות בתי הסוהר ברמלה, ושוחח עם אסירים הכלואים בכלא איילון. "כל עוד נשמה באפי לא אסלח ליגאל עמיר", אמר פרס, וכשנשאל האם יקצוב את עונשו של רוצח ראש הממשלה, יצחק רבין, השיב "חס וחלילה". לדבריו, "יש לנו חילוקי דעות בתוך העם, אבל אסור לפתור אותן ביריות. על מה שהוא עשה אין מחלה, הוא צריך להינמק בכלא". קודמו של פרס בתפקיד, משה קצב, מרצה את עונשו בגין מעשי אונס בכלא מעשיהו, הסמוך לכלא איילון. כשנדרש לשאלה האם יחון את קצב, השיב פרס כי "לא קיבלתי עדיין את התיק ואינני יכול לחוות דעה עדיין". הוא רמז כי התשובה תהיה שלילית ואמר: "אני ער לחומרה הרבה של עבירות מין".

בשנת 1985, אז כיהן פרס כראש הממשלה, הוא ערך ביקור רשמי ראשון במתחם בתי הסוהר ברמלה. הביקור שערך היום הנשיא, אליו התלוו השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ונציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו, עורר התרגשות רבה בקרב האסירים וסגל הסוהרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס בביקור בכלא איילון ב-1985/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה אסירים שנבחרו בקפידה על ידי אנשי שב"ס שוחחו עם הנשיא והשיבו לשאלותיו. אחד האסירים, המרצה עונש מאסר עולם מאז שנת 2000 בגין רצח אשתו, סיפר לפרס כי בזכות קבוצה שהקים מפקד הכלא, גונדר-משנה נביל עמאר, שחבריה הם אסירי עולם, הוא חידש את קשריו עם בתו והיא קוראת לו כיום "אבא". פרס שוחח גם עם אסירים באגף החינוך, שם התעניין בעברם של האסירים ובתרומה של בית הסוהר לשיקומם. הנשיא ערך סיור במפעל הפועל בשטח בית הסוהר שבו מייצרים האסירים מפות, "גם כאלו שמגיעות לבית הנשיא", כפי שציין באוזניו אחד האסירים. הנשיא ביקר גם באגף הטיפולי, שם שהה באחד מתאי האסירים ושוחח עמם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא המדינה שמעון פרס בביקור בכלא איילון, פברואר 2013. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"חוויה עמוקה". פרס במפגש עם אסירים/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

במהלך הביקור העניק הנשיא תעודת הוקרה לבני משפחתו של דוד נבון, נהג האוטובוס שנספה באסון השריפה בכרמל בדצמבר 2010 יחד עם אנשי שירות בתי הסוהר, שוטרים וכבאים. עד כה בני משפחתו של נבון לא קיבלו תעודת הוקרה מאף גורם רשמי, כיוון שהוא נהרג כאזרח. ירדנה, אלמנתו של נבון, הודתה לנשיא ואמרה בדמעות: "נשכח ונסלח. אנחנו לא אנשי מלחמה, כך אנחנו ממשיכים את דרכו". בתום הביקור אמר פרס כי "הייתה לי חוויה עמוקה. מה ששמעתי מהאסירים הדהים אותי. חשבתי שאשמע תלונות – אבל לא. הטיפול באסירים צריך לגשר על הסתירה בין מתן העונש לבין שמירה על כבוד האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully