וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בגרמניה: חברת אמזון העסיקה ניאו-נאצים?

תחקיר בגרמניה חושף כי חברת אמזון מעסיקה במחסניה במדינה חברת אבטחה המזוהה כפי הנראה עם הימין הקיצוני הניאו-נאצי. "העובדים מפחדים, עושים עליהם חיפושים" נטען בכתבה

ענקית הרכישות ברשת, "אמזון", נמצאת בימים אלו במרכזה של סערה תקשורתית, זאת לאור טענות כי שלוחת החברה בגרמניה העסיקה חברת אבטחה בעלת סממנים ניאו-נאצים אשר תפקידה להשגיח ולפקח אחר אלפי עובדיה הזרים והזמניים של החברה המועסקים במדינה.

בכתבת תחקיר שפורסמה בערוץ הטלוויזיה הגרמני ARD, נבחנו תנאי ההעסקה והמחייה של יותר מ-5,000 מעובדיה הזמניים של חברת אמזון בגרמניה. עובדים אלו מגיעים מכל רחבי אירופה והם מועסקים במרכזי האריזה וההפצה של החברה.

בתחקיר המצולם נראים מאבטחים מחברת אבטחה הקרויה HESS, לבושים מדים שחורים, מגפיים ותספורות קצוצות. תפקידם של המאבטחים הינו שמירה על הסדר באכסניות ובהוסטלים בהם מתגוררים עובדיה הזרים הזמניים של אמזון.

רודולף הס, שהיה מזכירו האישי ולאחר מכן סגנו של אדולף היטלר. AP
חברת האבטחה נקראה על שמו? מזכירו האישי וסגנו של היטלר, רודולף הס/AP

התחקיר הגרמני מספק עדויות מצולמות המראות כיצד אנשי האבטחה עורכים דרך קבע חיפושים במגוריהם של העובדים. "רבים מהעובדים מפחדים", נטען בתחקיר, "המאבטחים אמרו לנו שהם המשטרה כאן", אמרה עובדת החברה שהגיעה מספרד.

אחת העובדות, שהזדהתה בשם מריה, סיפרה כי הושלכה מהבקתה בה התגוררה עם חמישה עובדים נוספים, זאת משום ש"העזה" לתלות את בגדיה הרטובים על תנור החימום בחדרה. לטענתה, מאבטח שרירי ומקועקע ציווה עליה לפנות את חדרה, תוך שהוא מטיל מורא עליה ועל שאר שותפיה.

חלק מהמאבטחים נצפו במהלך התחקיר לבושים בבגדי מותג ברלינאי מוכר המזוהה עם הימין הקיצוני בגרמניה. מותג זה מוחרם בגרמניה בין היתר על ידי ליגת הכדורגל המקומית (הבונדסליגה), הפרלמנט הגרמני ואפילו חברת אמזון עצמה שהפסיקה למכור את המותג לפני ארבע שנים.

בתחקיר מועלית הסברה כי שמה של חברת האבטחה "הס" (HESS) הינו בעצם מחווה לסגנו של אדולף היטלר, רודולף הס. כמו כן נטען, כי מנהל החברה מקושר לחוליגנים מעולם הכדורגל ולעבריינים ניאו-נאצים מורשעים.

מחסן חברת הקניות אמזון בגרמניה. AP
העובדים אינם מקבלים את השכר שהובטח להם. מחסן חברת אמזון בגרמניה/AP

תחקירני התוכנית, אשר השתכנו באחת מהאכסניות הזולות בהן התגוררו פועליה הזרים של אמזון, טענו כי "נעצרו" על ידי אנשי חברת האבטחה לאחר שאלו הבחינו במצלמותיהם. התחקירנים סירבו למסור למאבטחים את סרטי הצילום, ונאלצו לחכות למעלה משעה עד הגעת המשטרה למקום.

לפי ממצאי התחקיר, העובדים הזרים מועסקים במשמרות של שמונה שעות ביום, ורבים מהם צועדים במהלך המשמרת לא פחות מ-17 קילומטרים. עם הגעתם לגרמניה, נודע לעובדים כי המשכורות שהובטחו להם אינן זהות לסכום שיקבלו בפועל. "הם לא מתלוננים כי הם מפחדים להישלח הביתה ולאבד את עבודתם" אמר היינר ריימן, דובר איגוד עובדים בגרמניה.

בחברת האבטחה הס הכחישו כל קשר להשתייכות ניאו-נאצית, אך הסכימו להודות כי אכן עובדיה ביצעו חיפושים במגוריהם של העובדים הזרים והזמניים. מחברת אמזון נמסר כי "על אף שחברת האבטחה לא נבחרה על ידינו, אנחנו בוחנים את הטענות בדבר התנהגותם של מאבטחי החברה ובמידת הצורך ננקוט את כל הצעדים הנדרשים".

תחקיר ARD זכה לתגובה אף מנציגה של הממשלה הגרמנית. שרת התעסוקה, אורסולה וון דר ליין, אמרה כי במידה והטענות בתחקיר יתבררו כנכונות, היא תפעל לביטול החוזים והקשרים בין אמזון לבין חברות כוח האדם איתן היא עובדת כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully