וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: דוקטורט שרת החינוך נפסל - בשל העתקה

פחות משנתיים לאחר שהתפטר שר ההגנה הגרמני עקב חשדות לזיוף עבודת הדוקטורט שלו, ניצבת שרת החינוך בממשלת מרקל מול מצב דומה כאשר תוארה האקדמי נשלל ממנה עקב חשדות דומים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שרת החינוך הגרמנית, ד"ר אנט שוואן, מתמודדת בימים אלו עם עניין חינוכי דחוף ומשמעותי, אם כי לא מדובר על סוגיה הנוגעת למצב החינוך במדינה, אלא ל"מצבה החינוכי" של השרה עצמה.

חברי הסגל בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת דיסלדורף הודיעו אמש (רביעי) כי השרה שוואן, אשר מחזיקה בתואר דוקטורט מטעם האוניברסיטה, ביצעה "הטעיה מכוונת וגניבה ספרותית" במסגרת הגשת עבודת הדוקטורט שלה.

שרת החינוך של גרמניה, אנטה שוואן, עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, 6 בפברואר 2013. רויטרס
"נחשבת למקורבת למרקל". שוואן ומרקל/רויטרס

לאור דיווח בעניין מבלוגר אנונימי, החלו באוניברסיטת דיסלדורף לחקור את הטענות לגניבה ספרותית של השרה שוואן. לאחר שחברי הסגל בחנו לעומק את הנושא וקיימו הצבעה חשאית, הוציאה אתמול כאמור האוניברסיטה הצהרה כי תוארה האקדמי של שוואן בטל ומבוטל. בהצהרה נכתב כי עבודת הדוקטורט של שוואן שעסקה בנושא של "גיבוש המצפון" (formation of conscience) כללה "מספר משמעותי של ציטוטים ישירים ממקורות אחרים ללא מתן קרדיט או הפניה למקורות אלו".

השרה שוואן, אשר נמצאת בימים אלו בביקור בדרום אפריקה, דחתה אמש את הטענות מכל וכל ואמרה שתערער על החלטת האוניברסיטה לשלול את תוארה האקדמי. כמו כן, הודיעה שוואן כי תגיש תביעה משפטית כנגד האוניברסיטה.

שרת החינוך נחשבת למקורבת ביותר לקנצלרית אנגלה מרקל ובגרמניה ישנן הערכות, כי פרשייה זו יכולה להסב נזק למרקל, לקראת הבחירות שייערכו בשנה הקרובה. בעיתון ה"בילד" הגרמני טענו כי מדובר ב"מכה כואבת" לקנצלרית מרקל ותהו האם תאלץ עתה, לקראת הבחירות הקרבות במדינה, לחפש אחר שר חינוך חדש.

באופן מפתיע במידת מה, שוואן אינה החבר הראשון בממשלתה של מרקל שתוארו האקדמי נשלל ממנו עקב טענות של רמייה וזיוף. עד לפני פחות משנתיים, היה קארל תיאודור זו גוטנברג שר ההגנה של גרמניה ואחד הפוליטיקאים הפופולאריים ביותר במדינה. גוטנברג נאלץ לפרוש מכל תפקידיו הציבוריים לאחר שנחשף בגרמניה כי חלקים נרחבים מעבודת הדוקטורט שלו שעסקה בנושא של משפט חוקתי הועתקו במלואם ממקורות אחרים, ללא מתן קרדיט כלשהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully