וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: שר ההגנה ויתר על הדוקטורט בגלל העתקה

בעקובת שורת פרסומים, לפיהם השר קארל-תיאודור זו גוטנברג העתיק חלקים נרחבים מעבודתו במשפטים בלי לתת קרדיט, הודיע השר כי הוא מוותר על התואר "זמנית", עד שתסתיים בדיקת העניין

שר ההגנה של גרמניה, קארל-תיאודור זו גוטנברג, נכנע היום (שישי) ללחץ הציבורי עליו, והודיע כי הוא מוותר, באופן זמני, על תואר הדוקטור שלו, לאחר שהואשם כי העתיק חלקים נרחבים מעבודת הדוקטורט.

"אני מוכן, באופן זמני - ואני מדגיש, באופן זמני - לוותר על תואר הדוקטור עד שיתקבלו תוצאות החקירה בעניין", אמר זו גוטנברג, איש מפלגת האיחוד הנוצרי-סוציאלי (מפלגה-אחות בווארית למפלגה הנוצרית-דמוקרטית של הקנצלרית אנגלה מרקל), במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס היום.

תדמיתו של זו גוטנברג, אחד הפוליטיקאים הפופולריים בגרמניה, ספגה מכה אנושה השבוע, כשפרופסור למשפטים טען כי חלקים נרחבים מעבודת הדוקטורט שלו בנושא משפט חוקתי, משנת 2006, הועתקו כמעט ללא שינוי, וללא ציון המקור, ממאמרים בעיתונות ובכתבי עת מקצועיים. בימים האחרונים, המשיכו אמצעי התקשורת והבלוגים בגרמניה למצוא עוד ועוד קטעים מהעבודה בת 475 העמודים שהועתקו ממקורות שונים, ללא מתן קרדיט. אוניברסיטת ביירויית', שממנה קיבל את התואר, העניקה לו שבועיים להכין את תשובותיו להאשמות, לפני שוועדה מיוחדת שלה תדון בעניין.

הפרשנים הפוליטיים בגרמניה מעריכים כי הנזק לקריירה של זו גוטנברג הוא עצום, שכן הפופולריות שלו נשענה עד כה בעיקר על תדמיתו הנקייה, של אדם המעמיד כנות ויושר מעל אינטרסים פוליטיים. באופוזיציה כבר נשמעו השבוע כמה וכמה קולות הקוראים לו להתפטר. אתמול בערב נועד בפרטיות עם הקנצלרית מרקל בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully