וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העורכים הטיחו בפרדו: "מתייחסים לציבור כטפשים"

יוסי מלמן

15.2.2013 / 9:35

העיתונאי האוסטרלי שחשף את "האסיר X" מפרסם פרטים על ישיבת ועדת העורכים שכונסה השבוע בהוראת רה"מ נתניהו, ובה דרש ראש המוסד מהעיתונאים להימנע מפרסום הפרשה בישראל

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

(צפו בעיקרי תחקיר הרשת האוסטרלי)

ראש המוסד, תמיר פרדו, הוא שתדרך את העורכים הראשיים של כלי תקשורת בישראל ביום שלישי האחרון, לאחר שרשת הטלוויזיה האוסטרלית ABC שידרה את התחקיר על בן זיגייר-אלון, יליד אוסטרליה ששירת במוסד והתאבד בכלא איילון, המוכר בכינוי "האסיר איקס". כך טוען כתב הרשת טרבור בורמן, שחשף במקור את הסיפור, בידיעה חדשה שפירסם היום (שישי). לדברי בורמן, באותה פגישה נכחה גם הצנזורית הצבאית הראשית, תא"ל סימה ואקנין-גיל.

על פי דיווחו של בורמן, הנסמך על דברי עורך שהשתתף בדיון, ההנחיה לכינוס הישיבה הגיעה ישירות מראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי תיאורו, ראש המוסד האיץ בפגישה בכלי התקשורת שלא לחזור על פרסום הרשת האוסטרלית, בטענה המוכרת שהדבר יפגע בשירותי המודיעין - והדגיש כי על כלי התקשורת לכבד את בקשתו מנימוקים של שיקולי ביטחון לאומי. בידיעה נכתב עוד כי על פי עדותו של המשתתף, העורכים הראשיים "ירדו" על ראש המוסד והתלוננו כי הוצאת צווי איסור פרסום לתקופה ארוכה פוגעת בתפקוד העיתונות בישראל, וקראו לבדוק את השיטה מיסודה. אחד המשתתפים, לפי הדיווח, הטיח בפרדו: "אתם מתייחסים לציבור הישראלי כאל טפשים".

בפרסום נוסף היום באוסטרליה, בעיתון "The Australian", נטען כי משפחתו של זיגייר מעולם לא קיבלה מרשויות החוק בישראל מידע מסודר לגבי האישומים התלויים נגדו. בדיווח אין הרחבה נוספת לגבי הטענה - העומדת בניגוד להודעה הרשמית של ישראל, לפיה המשפחה ידעה על מצבו של אלון, שזכה להגנה של עורכי דין.

האסיר איקס - כותרות אחרונות בפרשה:
גורם משפטי על האסיר X: "בנסיבות דומות נפעל כך שוב"
דיווח: "זיגייר עמד לחשוף שיטות פעולה של המוסד"
הצנזורית: "לא ניסינו לבלום הפרסום, זה לא יעלה על הדעת"
דעה: מעל בימת הכנסת, מתה טובת הכלל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרכון האוסטרלי השני של זיגייר, על שם "בן אלן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully