וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "זיגייר עמד לחשוף שיטות פעולה של המוסד"

גורמי ביטחון בקנברה סיפרו לסוכנות "פיירפקס" כי "האסיר X" נעצר לאחר שהרשויות בישראל גילו שהוא עומד לחשוף בפני שירות הביטחון האוסטרלי את השימוש של המוסד בדרכונים

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

(צפו בכתבת רשת ABC)

גורמי ביטחון רשמים באוסטרליה חשדו כי בן זיגייר, שכונה "האסיר X", עמד לחשוף בפני רשויות הביטחון בקנברה או בפני אמצעי התקשורת המקומיים את שיטות הפעולה של המודיעין הישראלי, ואת דרך השימוש שעושה לכאורה המוסד הישראלי בדרכונים אוסטרלים בפעולותיו במדינות זרות - כך מדווחת היום (חמישי) סוכנות הידיעות האוסטרלית "פיירפקס". משום כך, לדברי אותם גורמים עלומי שם, הוא נעצר ונכלא.

זיגייר "היה קרוב לחשוף את הסודות, אולם הוא מעולם לא הספיק לעשות כן", אמרו הגורמים. מקורות בקנברה התעקשו ש"השב"כ" האוסטרלי, ה-ASIO, לא קיבל ממקבילו הישראלי מידע על החשדות שהצטברו בצד הישראלי נגד זיגייר. עם זאת, "הם הבינו שהוא עמד בקשר עם שירותי הביטחון האוסטרליים".

עוד עולה מהדיווח בסוכנות "פיירפקס", כי המודיעין הישראלי הודיע ל-ASIO על מעצרו של זיגייר שמונה ימים בלבד לאחר שהרשויות בדובאי חשפו את החשד כי סוכנים ישראלים השתמשו בדרכונים אוסטרליים מזוייפים במהלך חיסולו של בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשבר ביחסי המודיעין של אוסטרליה וישראל היו הרקע לכך שדיפלומטים אוסטרלים לא דרשו לאפשר להם גישה לזיגייר, אליו התייחסו גורמים ביטחוניים רשמיים באוסטרליה כ"מלשין" על פעולות המודיעין הישראלי.

חקירת המשטרה והשופטת המיוחדת: לא מדובר ברצח

אתמול, לאחר פרסום התחקיר האוסטרלי בנושא, התירה פרקליטות המדינה לפרסם כי אזרח ישראלי שהחזיק גם באזרחות זרה נעצר, הוחזק בזהות בדויה מטעמי ביטחון, והתאבד לפני כשנתיים. על מרבית פרטי הפרשה מוטל צו איסור פרסום, אולם הותר לפרסם כי "מטעמי ביטחון, האסיר הוחזק בזהות בדויה, אולם משפחתו קיבלה מיידית הודעה על דבר מעצרו". עוד צוין כי הוא יוצג בכל ההליכים שנוהלו בעניינו על ידי עורכי דין.

בתוך כך, מחקירת המשטרה והשופטת המיוחדת לעניין נסיבות מותו של זיגייר, עולה המסקנה כי לא מדובר ברצח או בסיוע להתאבדותו של האסיר. פרטי החקירה שמפורסמים היום נועדו להזים כל אפשרות שהועלתה באשר לאפשרות כי האסיר נרצח או שהתבצע סיוע אקטיבי מצד גורמים חיצוניים שגרם למותו. עם זאת, ממצאי החקירות אינם חד-משמעיים בכל הקשור לאפשרות שהייתה רשלנות מצד סוהרים בבית הכלא איילון, שבו הוחזק האסיר.

החקירה התנהלה במשך תקופה ארוכה, ולפני פחות מחודשיים הגישה את ממצאיה לפרקליטות. כדי למנוע השערות שגורם חיצוני גרם למותו של האסיר, הוחלט באופן חריג לקיים שתי חקירות - האחת של היאחב"ל, שלה סמכות לחקור מקרי התאבדויות בשירות בתי הסוהר, ובנוסף הוחלט למנות שופטת שהגדרת תפקידה היא חקירת נסיבות המוות (חס"מ). ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ', שהיאחב"ל נמצא תחת אחריותו, מינה לתפקיד את השופטת דפנה בלטמן קרדאי, נשיאת בית משפט השלום במחוז המרכז. החקירות נוהלו תוך שיתוף פעולה ויידוע של משפחתו של האסיר, באמצעות עורכי דינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully