וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניסינו לבלום את הפרסום, זה לא יעלה על הדעת"

14.2.2013 / 11:27

הצנזורית הצבאית הראשית תא"ל סימה ועקנין הודפת את ההערכות כי נטלה חלק באיפול פרשת האסיר: "אם הוא היה של הצנזורה – הייתי מסירה אותו ברגע שהפרטים התפרסמו ברשת ABC"

הצנזורית הצבאית הראשית תא"ל סימה ועקנין התראיינה הבוקר לתכניות האקטואליה ברדיו והכחישה כי הצנזורה הצבאית ניסתה למנוע את פרסום פרטי התחקיר של רשת ABC האוסטרלית על ידי כלי התקשורת הישראלים באמצעות הטלת איפול על דברים שנשאו חברי כנסת: "לא ביקשנו להטיל איפול על דברי חברי הכנסת, לא ניסינו לבלום את הפרסום, זה לא יעלה על הדעת", אמרה ועקנין בראיון לתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל בהגשת אילנה דיין.

ועקנין הוסיפה כי לאחר הפרסומים הראשונים הורתה לאחר מאנשי הצנזורה הצבאית לעדכן את מערכות התקשורת בישראל בקיומו של או איסור פרסום שהוטל על ידי בית המשפט. "זה לא נבחן בדרג של שופט צעיר בבית משפט שלום, זה נבחן בדרגים הכי בכירים", התייחסה לצו. " אני מכירה את מי שנדרש ללכת ולהסביר את האירוע, ואני יודעת איך הוא חזר מאותו שיח וכמה קשה היה להבהיר ולשכנע".

הצנזורית הצבאית התראיינה גם לאיילה חסון בתכנית "הכל דיבורים" ברשת ב', שם הוסיפה כי "אם האיפול על הפרשה היה של הצנזורה – הייתי מסירה אותו ברגע שהפרטים התפרסמו ברשת ABC האוסטרלית". ועקנין הדגישה כי להיקף התפוצה של כלי התקשורת הזרים יש השפעה על ההחלטה האם להתיר פרסום בישראל לאחר הפרסום הזר. היא הוסיפה כי לא ידוע לה על פרקטיקה לפיה עיתונאים ישראלים מעבירים מידע לרשתות זרות על מנת לאפשר את פרסומו בישראל.

לסוגיה של הקושי באיסור פרסום בעידן הרשתות החברתיות התייחסה ועקנין כבר לפני חצי שנה בכנס DIGIT2012 אשר נערך במרכז הבינתחומי בהרצליה בשיתוף וואלה! ברנז'ה. הצנזורית אמרה אז לגבי רשתות חברתיות כי היא תתערב רק כאשר מדובר במידע שמפיצים עיתונאים או כלי תקשורת גדולים בעמודי הפייסבוק שלהם.

"יש הבדל בין עיתונאי בפייסבוק לבין אדם מהשורה", אמרה אז. "אי אפשר לנסות לתפוס את הכל, ברגע שאני אעשה את אני מאבדת את הרלוונטיות שלי והמוסריות שלי. אני לא נכנסת לכם לפייסבוק הפרטי ואין לנו כוונה לעשות את זה. אנחנו יושבים בפייסבוק על ערוץ 2 למשל. אם עיתונאי יפתח פייסבוק ויעלה דברים עיתונאיים – הוא חייב על פי חוק לאפשר לי לראות את הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully