וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: התגובה לניסוי של צפון קוריאה - מסר לאירן

מזכיר המדינה ג'ון קרי קרא ל"תגובה מהירה, חזקה ומהימנה" לניסוי הגרעיני שביצעה אמש המדינה המבודדת. מועצת הביטחון של האו"ם תקרא להטיל עוד סנקציות על המשטר

צילום: רויטרס, סרטונים שעלו לרשת, עריכה: רן מנחם, קריינות: לירון בארי

איתות אזהרה לטהרן: מזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר הערב (רביעי) כי הקהילה הבינלאומית צריכה להציג חזית נחושה מול הניסוי הגרעיני שערכה אתמול צפון קוריאה, שכן אחרת יישלח מסר "מעודד" לתכנית הגרעין של אירן. קרי, שנפגש עם שר החוץ של ירדן, נאסר ג'ודה, אמר לכתבים כי אומות העולם חייבות להסכים על מתווה של "תגובה מהירה, חזקה ומהימנה" לניסוי הגרעיני שערכה המדינה המבודדת, השלישי במספר בשנים האחרונות.

אמש התכנסה מועצת הביטחון של האו"ם לדיון חירום ובסיומו גינתה בחריפות את הניסוי. קים סונג-הון, שר החוץ של דרום קוריאה, המכהן כנשיא התורן של מועצת הביטחון, אמר כי מדובר ב"הפרה חמורה של החלטות מועצת הביטחון". לדבריו, "צפון קוריאה מהווה איום על כל הקהילה הבינלאומית". עוד אמר שר החוץ כי ארצו תשתף "פעולה כדי לגרום לצפון קוריאה לנטוש את תכניתה הגרעינית".

מזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי. פברואר 2013. רויטרס
"תגובה מהירה, חזקה ומהימנה". מזכיר המדינה, ג'ון קרי/רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, אמרה כי מתגבשת תכנית להחריף את מדיניות הסנקציות שנמצאת בתוקף מאז הניסויים הקודמים של צפון קוריאה בשנים 2006 ו-2009. "כולנו הסכמנו שמדובר בצעד המערער את הביטחון באזור", אמרה רייס. "המועצה הבהירה כי היא מחויבת לנקוט 'פעולה משמעותית' אם יהיה שיגור נוסף, וכך יהיה. בימים הקרובים נדון באופן התגובה".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח אמש עם הנשיא היוצא של דרום קוריאה, לי מיונג-בק, והשניים סיכמו כי יחד עם האו"ם יחליטו כיצד להגיב. מוקדם יותר אמר אובמה כי הניסוי הגרעיני הוא "מעשה פרובוקטיבי ביותר שחותר תחת הביטחון האזורי". לדבריו, הניסוי "מסכן את ארצות הברית ואת השלום העולמי, ומחייב פעולה נוספת מהירה ואמינה מצד הקהילה הבינלאומית".

לקריאה נוספת
קוריאה ממשיכה להתגרות: ניסוי הגרעין - רק ההתחלה
אובמה: הניסוי הגרעיני של קוריאה מסכן את ארה”ב
האו"ם קורא ל"פעולה משמעותית" נגד צפון קוריאה
דעה: ללמוד לקח מצפון קוריאה - ולטפל באירן עכשיו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מחאה בסיאול אחרי הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה. 12 בפברואר 2013. רויטרס
הפגנה בסיאול נגד צפון קוריאה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully