וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: הניסוי הגרעיני של קוריאה מסכן את ארה"ב

מועצת הביטחון תתכנס אחרי הצהריים לישיבת חירום כדי לדון בהשלכות הניסוי שקיימה פיונגיאנג, ברקע הדרישה להטיל עיצומים חדשים על המשטר. מזכ"ל האו"ם גינה בחריפות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ברחבי העולם נשמעו גינויים תקיפים לניסוי הגרעיני שערכה צפון קוריאה לפנות בוקר (שלישי), ומועצת הביטחון של האו"ם תתכנס אחר הצהריים לישיבת חירום כדי לדון בהשלכות הניסוי, השלישי במספר שערכה המדינה המבודדת בשנים האחרונות. לדברי דיפלומטים באו"ם, ארצות הברית, דרום קוריאה וכמה מדינות באירופה ידרשו להטיל עיצומים חדשים על המשטר בפיונגיאנג. בעקבות הניסוי הגבירו יפן ודרום קוריאה את הכוננות בשטחן.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי הניסוי הגרעיני הוא "מעשה פרובוקטיבי ביותר שחותר תחת הביטחון האזורי". לדבריו, הניסוי "מסכן את ארצות הברית ואת השלום העולמי, ומחייבת פעולה נוספת, מהירה ואמינה מצד הקהילה הבינלאומית".

לקריאה נוספת
בחודש דצמבר: קוריאה שיגרה בהצלחה טיל לחלל
צפון קוריאה מאיימת: נשגר טילים לעבר ארצות הברית
מועצת הביטחון: ניסוי גרעיני של קוריאה ייענה בחריפות

דיווחים בסיאול על הניסוי הגרעיני שערכה צפון קוריאה. 12 בפברואר 2013. רויטרס
דיווחי חדשות בסיאול המציגים את אתר השיגור המשוער בצפון קוריאה/רויטרס

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר בתגובה לניסוי כי מדובר ב"מעשה מגונה", וכי צפון קוריאה לא נענתה להפצרות הקהילה הבינלאומית להימנע ממנו. "מדובר בהפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון", מסר באן. גם במוסקבה אמרו דברים דומים, וגורם במשרד החוץ אמר כי רוסיה "מגנה בהחלטיות" את הניסוי הגרעיני שבוצע בצפון קוריאה.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי ניסוי הגרעין בצפון קוריאה מהווה איום שארצו לא תוכל לסבול. "זה איום חמור על ביטחוננו הלאומי, שיפגע משמעותית בשלום ובביטחון החברה הבינלאומית", מסר אבה. גורם בכיר בממשלה מסר כי יפן מצפה ממועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חמורות נגד צפון קוריאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש ממשלת יפן שינזו אבה. פברואר 2013. רויטרס
ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הבוקר/רויטרס

בבריטניה נקטו טון תקיף יותר. שר החוץ, וויליאם הייג, אמר כי לונדון תפעיל לחצים כדי לגבש "מענה הולם במועצת הביטחון של האו"ם". לדבריו, "בריטניה תתחיל בהתייעצויות דחופות עם שותפותיה במועצת הביטחון, ותקרא לתגובה חזקה להתפתחות האחרונה".

גם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, גינה הבוקר בחריפות את הניסוי הגרעיני. לדבריו, "צרפת דורשת פעם נוספת כי צפון קוריאה תמלא את מחויבויותיה הבינלאומיות על ידי פירוק מוחלט של תכנית הגרעין והטילים". עוד אמר הולנד כי על צפון קוריאה להימנע מכל פעולה נוספת שתגרור להסלמה באזור.

גם שר החוץ של גרמניה, גידו וסטרוולה, גינה בחריפות את הניסוי הגרעיני. לדבריו, על הקהילה הבינלאומית לשקול הטלת סנקציות נוספות על צפון קוריאה. עוד אמר וסטרוולה כי "מדובר בהפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם".

לפי ההודעה הרשמית של המשטר בפיונגיאנג, הניסוי נערך באמצעות "מתקן ממוזער", שהצליח להפיק עוצמת פיצוץ גדולה יותר מאשר בשני הניסויים הקודמים, שנערכו בשנים 2006 ו-2009. "הפיצוץ נערך בעוצמה גבוהה ובאופן בטיחותי ובביצוע מושלם, באמצעות מיכשור גרעיני ממוזער וקל עם מנגנון נפץ רב-עוצמה יותר מאי פעם, שלא היווה סכנה לסביבה האקולוגית", נמסר בהודעה שפרסם השלטון בפיונגיאנג.

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, צופה בשיגור טיל לחלל. דצמבר 2012. רויטרס
שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, מביט בשיגור טיל בחודש דצמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully