וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה ממשיכה להתגרות: ניסוי הגרעין - רק ההתחלה

אחרי שביצעה הבוקר ניסוי גרעין שהכניס לכוננות את שכנותיה, הודיעה המדינה המבודדות כי "אם ארה"ב תמשיך לבטא עוינות - ננקוט צעדים חזקים יותר". האו"ם יתכנס לדיון חירום

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ממשיכים להתגרות: צפון קוריאה הודיעה כי הניסוי הגרעיני שביצעה לפנות בוקר (שלישי) היה "מעשה של הגנה עצמית", כתגובה ל"מעשי העוינות של ארצות הברית". משרד החוץ בפיונגיאנג מסר כי תוקפנות נוספת מצד וושינגטון תיענה ב"צעדים חמורים". בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, צוטט דובר משרד החוץ באומרו כי "הניסוי הגרעיני היה רק הצעד הראשון, שביטא איפוק מרבי (...) אם ארצות הברית תמשיך לבטא כלפינו עוינות, ניאלץ לנקוט צעדים נוספים וחזקים יותר".

מוקדם יותר, השמיע בכיר במשטר המבודד טון תקיף דומה גם כלפי המערב. ג'ון יונג-ריונג, המזכיר הראשון של המשלחת הצפון-קוריאנית למטה האו"ם בז'נבה, אמר כי ארצו לעולם לא "תיכנע לסנקציות" המוטלות על תכנית הגרעין שלה, ואמר כי יש סיכויים קטנים ביותר לפירוזו מנשק של חצי האי הקוריאני. "אם האו"ם והאיחוד האירופי באמת חפצים בשלום ובביטחון, ראשית עליהם להפציר בארה"ב שתחדול ממדיניותה העוינת והאימפריאליסטית כלפי צפון קוריאה".

מחאה בסיאול אחרי הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה. 12 בפברואר 2013. רויטרס
הפגנה בסיאול נגד שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הבוקר/רויטרס

בעוד שמרבית מעצמות העולם השמיעו גינויים תקיפים כלפי הניסוי הגרעיני השלישי שביצעה צפון קוריאה, אירן העדיפה להשמיע עמדה עמומה בנושא. "אנחנו חושבים שעלינו להגיע לשלב שבו לאף מדינה לא יהיה נשק גרעיני", אמר דובר משרד החוץ בטהרן, רמין מהמנפרסט. "כל נשק להשמדה המוני וגרעיני צריך להיות מושמד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שגריר צפון קוריאה זומן לנזיפה במשרד החוץ הסיני

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס אחרי הצהריים לדיון חירום בתגובה לניסוי הגרעיני. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי הניסוי הגרעיני הוא "מעשה פרובוקטיבי ביותר שחותר תחת הביטחון האזורי". לדבריו, הניסוי "מסכן את ארצות הברית ואת השלום העולמי, ומחייבת פעולה נוספת, מהירה ואמינה מצד הקהילה הבינלאומית".

שר החוץ של סין, יאנג ג'יה צ'י, זימן את שגריר צפון קוריאה בארצו לשיחת נזיפה במחאה, ואמר כי סין "מאד לא מרוצה ומתנגדת בנחישות" לניסוי הגרעין. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, קרא לצפון קוריאה לנטוש את תכנית הגרעין.

לקריאה נוספת
צפון קוריאה מאשרת: ערכנו ניסוי גרעיני תת-קרקעי בשטחנו
בכיר לשעבר בסבא"א לוואלה! חדשות: הניסוי הוכיח יכולות מתקדמות
אובמה: הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה מסכן גם את ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully