וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ננקוט "פעולה משמעותית" נגד צפון קוריאה

לאחר דיון מיוחד במועצת הביטחון הוחלט כי בימים הקרובים תגובש תגובה הולמת לניסוי הגרעיני שהתקיים לפנות בוקר. "צפון קוריאה מהווה איום על כל הקהילה הבינלאומית"

צילום: רויטרס, סרטונים שעלו לרשת, עריכה: רן מנחם, קריינות: לירון בארי

גינוי חריף נגד צפון קוריאה בתום פגישת מועצת הביטחון של האו"ם, שהתכנסה היום (שלישי) כדי לדון בניסוי הגרעיני האחרון של המדינה הלילה, השלישי במספר. "חברי מועצת הביטחון מגנים בחריפות את הניסוי, שהינו בגדר הפרה חמורה של החלטות מועצת הביטחון", אמר שר החוץ של דרום קוריאה ונשיא מועצת הביטחון החודש, קים סונג-הון. לדבריו, המועצה תשקול לנקוט צעדים נגד המשטר בפיונגיאנג. "צפון קוריאה מהווה איום על כל הקהילה הבינלאומית, איום לא מקובל. נשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית כדי לגרום לה לנטוש את תכניתה הגרעינית", אמר.

שר החוץ של דרום קוריאה על פגישת מועצת הביטחון, הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה 12 בפברואר 2013. רויטרס
"צפון קוריאה מהווה איום על כל הקהילה הבינלאומית". שר החוץ של דרום קוריאה, היום/רויטרס

שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סוזן רייס, הוסיפה כי בכוונת בני בריתה של וושינגטון "להחריף את מדיניות הסנקציות" שנמצאת בתוקף מאז הניסויים הקודמים של צפון קוריאה בשנים 2006 ו-2009. "כולנו הסכמנו שמדובר בצעד המערער את הביטחון באזור", אמרה רייס לעיתונאים. "המועצה הבהירה כי היא מחויבת לנקוט 'פעולה משמעותית' אם יהיה שיגור נוסף, וכך יהיה. בימים הקרובים נדון באופן התגובה".

דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, אמרה הערב כי טרם ניסוי הגרעין שביצעה צפון קוריאה לפנות בוקר, העבירה פיונגיאנג לוושינגטון אזהרה שבכוונתה לבצע ניסוי גרעיני, אך לא פירטה על מועד הניסוי.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח הערב עם נשיא דרום קוריאה והשניים סיכמו כי יחד עם האו"ם, יחליטו כיצד להגיב. מוקדם יותר אמר אובמה, כי הניסוי הגרעיני הוא "מעשה פרובוקטיבי ביותר שחותר תחת הביטחון האזורי". לדבריו, הניסוי "מסכן את ארצות הברית ואת השלום העולמי, ומחייב פעולה נוספת, מהירה ואמינה מצד הקהילה הבינלאומית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תושבי סיאול צופים בדיווח על ניסוי גרעיני בצפון קוריאה, פברואר 2013. AP
צפון קוריאה מודיעה על הניסוי הגרעיני הלילה/AP

צפון קוריאה הודיעה היום כי הניסוי הגרעיני שביצעה לפנות בוקר היה "מעשה של הגנה עצמית", כתגובה ל"מעשי העוינות של ארצות הברית". משרד החוץ בפיונגיאנג מסר כי תוקפנות נוספת מצד וושינגטון תיענה ב"צעדים חמורים". בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, צוטט דובר משרד החוץ שאמר כי "הניסוי הגרעיני היה רק הצעד הראשון, שביטא איפוק מרבי (...) אם ארצות הברית תמשיך לבטא כלפינו עוינות, ניאלץ לנקוט צעדים נוספים וחזקים יותר".

לפני כן השמיע בכיר במשטר המבודד טון תקיף דומה גם כלפי המערב. ג'ון יונג-ריונג, המזכיר הראשון של המשלחת הצפון-קוריאנית למטה האו"ם בז'נבה, אמר כי ארצו לעולם לא "תיכנע לסנקציות" המוטלות על תכנית הגרעין שלה, ואמר כי יש סיכויים קטנים ביותר לפירוזו מנשק של חצי האי הקוריאני. "אם האו"ם והאיחוד האירופי באמת חפצים בשלום ובביטחון, ראשית עליהם להפציר בארה"ב לחדול ממדיניותה העוינת והאימפריאליסטית כלפי צפון קוריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully