וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בשמים: פרץ האור שליווה את התפטרות האפיפיור

הודעתו הדרמטית של בנדיקטוס ה-16 נפלה על העולם הנוצרי כרעם ביום בהיר - ולוותה בהבזק נדיר שתועד בבזיליקת פטרוס הקדוש. התמונה המרשימה הפכה ללהיט ברשתות החברתיות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

התפטרותו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 נחתה על העולם הנוצרי כרעם ביום בהיר. כעת, מתברר שההודעה גם לוותה בתופעה שמימית נוספת – הדומה יותר ל"ברק בשמים שלווים", כפי שהגדיר את ההתפטרות המפתיעה החשמן אנג'לו סודאנו, דיקאן אסיפת הקרדינלים. ברק שפגע אמש (שני) בבזיליקת פטרוס הקדוש בקריית הוותיקן תועד בעדשתו של אחד הצלמים שזרמו לרומא, והתמונה המרשימה הפכה לסנסציה ברשתות החברתיות.

את התמונה צילם פיליפו מונטפורטה, המועסק בסוכנות הידיעות האיטלקית אנס"א. כלי תקשורת ברחבי העולם ציטטו תגובות של משתמשים ספקנים, שטענו כי מדובר בתמונה מזויפת, אך צלמים אחרים דווקא אמרו שאין זה נדיר לתעד ברק הפוגע בכיפת הבזיליקה.

לקריאה נוספת
"האפיפיור אנושי אחרי הכל". דיווח מיוחד מאיטליה
מדוע פרש האפיפיור? בין תככי הוותיקן לזהות היורש
האפיפיור הבא יהיה שחור? בורסת ההימורים גועשת

סופת ברקים בוותיקן, בלילה לאחר שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 הפתיע את העולם הנוצרי והודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו. רויטרס
"ברק בשמים שלווים", כדברי החשמן אנג'לו סודאנו/רויטרס

האפיפיור צפוי להתפטר מתפקידו ב-28 בפברואר בשעה 19:00, ולאחר מכן יתכנסו הקרדינלים בוותיקן כדי להצביע על זהות האפיפיור הבא. דובר הוותיקן, האב פדריקו, אמר כי האפיפיור - יוזף רצינגר - לא ישתתף בהליך הבחירה, שכן רק הקרדינלים שגילם 80 ומטה רשאים להשתתף בהצבעה. דובר הוותיקן העריך עוד כי תהליך בחירת האפיפיור - ה"קונקלבה" - יושלם עוד לפני סוף החודש הבא, במטרה לצמצם עד כמה שניתן את פרק הזמן שבו הכנסייה תיוותר ללא אדם שיישא בתפקיד הכס הקדוש.

טרם ברור מתי ייערך טקס ה"קונקלבה", שכן בדרך כלל הוא נערך בכפוף להלוויה של האפיפיור המנוח ואחרי תקופת האבל על מותו. כך או כך, בטקס בחירת האפיפיור הבא ישתתפו כ-120 קרדינלים, המתאספים בקפלה הסיסטינית בקריית הוותיקן להצבעה החשאית. בעבר דווח כי במהלך הדיונים אסור היה לקרדינלים לעזוב את הכנסייה מחשש להדלפות לציבור על זהות המועמדים הסופיים לתפקיד. עם תום הדיונים, רושמים הקרדינלים את זהותו של המועמד המועדף עליהם על פתק, ונערכות הצבעות חוזרות עד שמושג רוב של שני שלישים, בסבבים שנערכים במקביל בבוקר ובערב. לבסוף, כשמושגת הסכמה, נשרפים הפתקים בתנור מיוחד המפיק עשן לבן, וזקן הקרדינלים יוצא לציבור ומכריז על בחירת האפיפיור החדש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
האפיפיור בנדיקטוס ה-16. GettyImages
לא ישתתף בבחירת מחליפו. האפיפיור בנדיקטוס ה-16/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully