וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האפיפיור אנושי אחרי הכל". דיווח מיוחד מאיטליה

וירג'יניה די מרקו, רומא

11.2.2013 / 20:34

תחילה לא האמינו, אחר כך תהו מה הסיבה. וירג'יניה די מרקו, עיתונאית "אנסה", סוכנות הידיעות האיטלקית, בטור מיוחד לוואלה! חדשות על תגובת הרחוב ברומא לפרישת האפיפיור

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

היום נפל דבר ברומא. האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הודיע על פרישתו. זהו אירוע חסר תקדים שהשאיר רבים בעיר המומים ולהוטים לדעת מהן הסיבות שהביאו את האפיפיור להודיע על כך. החדשות התפשטו במהרה, דקות לאחר ההודעה ב-11:30 לפני הצהריים.

טלטלה בעולם הנוצרי: האפיפיור התפטר מתפקידו

התגובה הראשונית אצל הציבור הייתה דווקא ספקנות. "אני לא יכול להאמין לכך", "זה לא יכול להיות" – נשמעו קריאות מכל עבר ברחובות העיר "הנצחית", בין הקונים בחנויות לשותי האספרסו. תושבי העיר לא חסכו גם בדיחות כשאמרו: "ברלוסקוני כבר יבקש לאייש את המשרה". אפילו בנסיבות שכאלה איטליה לא שוכחת את הבחירות שייערכו בעוד שבועיים במדינה.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16. GettyImages
היה שלום. בנדיקטוס ה-16/GettyImages

זה היה הלם רציני, ועברו כמה שעות עד שאנשים התייחסו לחדשות הללו ברצינות. ואז, התגובה השנייה של כולם הייתה תמיהה: "מדוע הוא עשה זאת?". הנהירה אחר המידע מדוע האפיפיור החליט לפרוש החלה, ונדמה כי היא תימשך עוד זמן רב, גם לאחר ההודעה הרשמית מהוותיקן בנושא. לאיטלקים יש נקודת תורפה בניסיון להבין את "אחורי הקלעים של המתרחש", והם תמיד מניחים שיש דברים שלא מספרים להם.

למה פרש האפיפיור? בין תככי הוותיקן לזהות היורש

רומא כעת מנתחת את מילותיו של האפיפיור, והמסקנה הרווחת היא כי "הוא חולה סופני", מה שמביא לתגובה השלישית במספר שהתפשטה בעיר, ולפיה האפיפיור מסכן. "אין לו כוחות להמשיך בתפקיד. הוא החליט החלטה אמיצה וברורה". בשעות אחר הצהריים החלו להתאסף בכיכר פטרוס הקדוש שבוותיקן. צליינים רבים ומאמינים מנסים לעכל את הבשורה. "אם הייתי במצבו, הייתי עושה אותו הדבר", אמר אחד מהם. "זוהי הוכחה נהדרת לאהבת הכנסייה". אישה נוספת אמרה: "הוא בן אנוש, אחרי הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully