וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך פחות מ-4 חודשים: נסיעה עשירית של ברק לחו"ל

שר הביטחון יצא לביקור עבודה בארה"ב לקראת ביקורו הצפוי בארץ של אובמה. גורם בלשכתו: טס על רקע ההתפתחויות באזור. ברק מצטרף לאלוף עמידרור ועו"ד מולכו שטסו מטעם נתניהו

שר הביטחון אהוד ברק יצא הבוקר (ראשון) לביקור עבודה בארצות הברית, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם בכירים בממשל ולדון עימם בסוגיות האזוריות לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל במרץ הקרוב. את מקומו של שר הביטחון יימלא השר דן מרידור. לדברי גורם בטחוני, מרידור יחליף את אהוד ברק בתפקיד שר הביטחון מאחר והשר להגנת העורף אבי דיכטר ישהה בימים הקרובים בצרפת.

מבדיקה שביצעה מערכת וואלה! חדשות, עולה כי בין 29 לאוקטובר 2012 ועד השבוע, ברק טס בעשרה מקרים שונים לחו"ל במסגרת תפקידו. גורם ביטחוני בלשכתו אמר כי השר ברק טס במסגרת תפקידו ב"דיאלוג מקצועי", על רקע ההתפתחויות במזרח התיכון ולצורך חיזוק האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל תוך כדי מילוי משימות משמעותיות.

שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, מעניק לשר הביטחון, אהוד ברק, את עיטור הכבוד הגבוה ביותר, 29 בנובמבר 2012. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בין 29 לאוקטובר 2012 ועד השבוע, ברק טס בעשרה מקרים שונים לחו"ל במסגרת תפקידו. ברק ושר ההגנה הפורש, פנטה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ברק מצטרף ליועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, ולשליח המיוחד לענייני המשא ומתן עם הפלסטינים, עו"ד יצחק מולכו, שנמצאים בימים אלה בוושינגטון מטעמו של ראש הממשלה, ככל הנראה כדי להכין את הביקור של אובמה. במקביל, הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, סיים בימים אלה ביקור עבודה בן חמישה ימים בארצות הברית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי ביקורו של אובמה ייסוב סביב שלושה נושאים מרכזיים: הגרעין האירני, אי היציבות בסוריה וחידוש המו"מ עם הפלסטינים. למרות הערכות שהביקור נועד לייצר לחץ משמעותי לחידוש המו"מ עם הפלסטינים, בימים האחרונים העריכו גורמים מדיניים בירושלים כי הרקע לביקור אובמה הוא דווקא הסוגיה האירנית וכי אובמה מתכוון לשאת מסר ברור לנתניהו ולציבור בישראל לפיו ארצות הברית אינה מעוניינת בתקיפה ישראלית עצמאית. עוד לפני ביקורו של נשיא ארה"ב צפוי להגיע לאזור מזכיר המדינה החדש של ארצות הברית, ג'ון קרי.

ביקורו של אובמה צפוי להימשך בין יומיים לשלושה ומלבד פגישות עם ראש הממשלה ונשיא המדינה צפוי אובמה לשאת נאום מדיני מיוחד, בדומה לנאום שנשא באוניברסיטת קהיר בביקורו הראשון במזרח התיכון ב-2009. בימים אלה מחפשים אנשי השגרירות האמריקאית מקום מתאים לנשיאת הנאום, ובין היתר נשקלו מספר אוניברסיטאות מובילות בארץ, אך טרם התקבלה החלטה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully