וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יגיע בקרוב לישראל, "ידרוש לחדש המו"מ"

טל שלו

6.2.2013 / 0:00

בבית הלבן ובלשכת רה"מ אישרו שהביקור סוכם בין הנשיא לנתניהו, וייערך "באביב". לפי ערוץ 10, אובמה יגיע כבר במרץ, וידרוש חידוש מיידי של השיחות עם הפלסטינים, ללא תנאים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יגיע בקרוב לישראל, לראשונה בכהונתו - כך אישר אמש (שלישי) גורם רשמי בבית הלבן לסוכנות רויטרס. לדברי הגורם, הביקור, שייערך "באביב", נדון בין אובמה לראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת טלפון שקיימו ב-28 בינואר. הוא הוסיף כי תאריך הביקור המדויק "יימסר בהמשך". במהלך ביקורו במזרח התיכון, יגיע אובמה גם לגדה המערבית ולירדן.

"תחילת כהונתו השנייה של הנשיא והקמת הממשלה החדשה בישראל יוצרות הזדמנות לאשר מחדש את הקשרים העמוקים והמתמשכים בין ארה"ב לישראל, ולדון בדרכים להתקדם במגוון נושאים שמדאיגים את שני הצדדים, בהם אירן וסוריה".

גם בלשכת נתניהו אישרו כי ראש הממשלה ונשיא ארה"ב שוחחו בינהם על ביקור של הנשיא אחרי שתוקם ממשלה חדשה בישראל, ושניהם הסכימו כי ביקור שכזה יהיה "הזדמנות חשובה להדגיש את הידידות והשותפות החזקה בין ישראל לארה"ב".

להודעה קדם דיווח של ערוץ 10, לפיו הביקור ייערך כבר בחודש הבא. לפי הדיווח של הפרשן המדיני עמנואל רוזן, אובמה יגיע לישראל אחרי שתורכב הממשלה הבאה, והוא צפוי לדרוש מישראל לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים להסדר שלום באופן מיידי, ללא תנאי מוקדמים.

פתאום הנושא המדיני חזר לסדר היום

עם תחילת כהונתו השנייה של אובמה, גברו ההערכות בישראל שהוא מתכוון להפעיל לחץ משמעותי לחידוש התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. למעשה, בשנה האחרונה לא מתקיימים כל מגעים רשמיים בין הצדדים. בירושלים מעריכים כי מינוי ג'ון קרי לתפקיד מזכיר המדינה, בליווי הצהרותיו הברורות בנוגע לקידום התהליך המדיני, מאותת אף הוא על עניין של הממשל ללחוץ על ישראל ועל הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן.

בשבועות האחרונים דווח כי קרי יגיע לביקור בזק בישראל עוד לפני השבעת הממשלה הבאה, אך טרם התקבל כל אישור רשמי לדיווחים אלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק אובמה נשיא ארצות הברית בבית הלבן , פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה ונתניהו בפגישתם בוושינגטון, לפני שנה כמעט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גם בנוגע לנשיא אובמה, ההערכות לגבי הגעתו מתחדדות לאור העובדה שבכהונתו הקודמת הוא לא ביקר בישראל וספג על כך ביקורת רבה. אובמה אף הוזמן לבקר בישראל במאי הקרוב על ידי אנשי נשיא המדינה, שמעון פרס, על מנת להשתתף בחגיגות יום הולדת ה-90 של הנשיא - אך הוא טרם אישר את הגעתו.

יש לציין כי לאחר שהנושא המדיני נעדר כמעט לחלוטין מקמפיין הבחירות של הליכוד-ביתנו, בשבוע האחרון החל לפתע נתניהו להתייחס לעניין במרבית התבטאויותיו הפומביות, על רקע בשבוע האחרון על רקע פתיחת המגעים הקואליציוניים. נתניהו מקפיד להזכיר כעת את השגתו של הסדר מדיני כאחת ממטרות הממשלה הבאה, ואף התייחס לכך באופן מיוחד בנאומו לאחר השבעת הכנסת, מוקדם יותר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully