וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחיל לעבוד: קרי צפוי לבקר בישראל בתוך שבועיים

2.2.2013 / 8:09

מזכיר המדינה החדש שהושבע אמש במקומה של הילרי קלינטון צפוי לקיים את ביקורו הראשון בתפקיד במזרח התיכון, כך לפי גורם רשמי. בשימוע בסנאט הדגיש את חשיבות תהליך השלום

ג'ון קרי שהושבע אמש (שישי) באופן רשמי למזכיר המדינה האמריקאי החדש במקומה של הילרי קלינטון, צפוי לבקר בקרוב בישראל. גורם רשמי בממשל האמריקני מסר לרשת CNN כי מזכיר המדינה הנכנס יקיים את הביקור הראשון שלו מעבר לים בשבועיים הקרובים, וצפוי לכלול את ישראל ומצרים.

בשימוע שנערך לקרי בסנאט טרם השבעתו אמר כי הוא מקווה שתהליך השלום בין הישראלים והפלסטינים יתחדש. "התקווה שלי היא שאולי זה יכול להיות רגע שנחדש מאמץ כלשהו להביא את הצדדים לשיחות. עלינו למצוא דרך להתקדם ואני מאמין כי יש דרך להתקדם", אמר קרי, אך הדגיש כי "אני מאמין גם שאם לא נוכל להצליח, הדרך לאפשרות של פתרון שתי המדינות עלול להיסגר על כולם וזה יהיה הרסני".

בטקס בגבעת הקפיטול אחזה אשתו של קרי טרזה בספר התנ"ך עליו השביעה שופטת בית המשפט העליון אלנה קגן את קרי לתפקיד. בתו הצעירה של קרי ונסה ואחיו קאם התלוו אף הם למעמד המרגש בטקס שהתקיים בחדר וועדת קשרי החוץ. "אני מאד גאה להיות מושבע ואני משתוקק מאד להתחיל את העבודה. לכן אתייצב ביום שני ב-9 בבוקר לעשות את חלקי", אמר קרי לכתבים מחוץ לטקס.

ג'ון קרי מושבע לתפקיד מזכיר המדינה האמריקאי החדש, 1 בפברואר 2013. רויטרס
יצליח להביא לחידוש המגעים בין הישראלים לפלסטינים? קרי בהשבעתו/רויטרס

מינויו של קרי אושר ביום שלישי האחרון ברוב של 94 לעומת 3 – השלושה היו שני סנאטורים רפובליקנים שהתנגדו ואחד שלא הצביע. יתר הסנאטורים הרפובליקנים תמכו בקרי הדמוקרט להחליף את הילרי קלינטון, שהודיעה כי לא תמשיך לכהונה שנייה בתום ארבע שנים בתפקיד.

קרי כיהן כסנאטור משנת 1984, אז נבחר לראשונה לכהן בסנאט מטעם מסצ'וסטס. בשנת 2003 הכריז על מועמדותו לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית והתמודד לתפקיד מול ג'ורג' בוש הבן, אשר ניצח אותו במרוץ צמוד וזכה לכהונה שנייה. קרי נלחם בווייטנאם במשך כשנתיים ואף זכה למספר עיטורים, אך שנתיים לאחר שובו החל בפעילות ציבורית נגד המלחמה. הוא הסנאטור העשיר ביותר בסנאט הודות לאשתו לתרזה היינץ, אלמנתו של ג'ון היינץ, שהיה סנאטור בעצמו מטעם המפלגה הרפובליקנית, אשר הוריש לה את אימפריית המזון "היינץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully