וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: המחוות לאובמה - אקדחים לפלסטינים

11.2.2013 / 9:21

בצה"ל עולה הדריכות לקראת הגעת נשיא ארה"ב ומזכיר המדינה. על הפרק: שחרור אסירים ביטחוניים, אישור לשימוש באקדחים ומתן היתרי בנייה. גורם צבאי: "חופש הפעולה נשמר"

ביקוריהם הצפויים של בכירי הממשל האמריקאי בישראל גורם לדריכות לא רק בממשלה, אלא גם בצה"ל. לקראת הגעתו החודש של מזכיר המדינה החדש ג'ון קרי וביקורו המתוכנן באביב של הנשיא ברק אובמה, במערכת הביטחון ובפיקוד מרכז החלו להיערך לאפשרות של מתן שורת הקלות שיביאו לשינויים ביטחוניים בגדה המערבית. בין ההקלות המדוברות - שחרור אסירים ביטחוניים ומתן היתרי בנייה ואישור פרויקטים פלסטיניים שעד כה הוקפאו בהוראת הדרג המדיני.

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
נקודות משטרה חדשות הוצבו בחברון ובמזרח ירושלים/רויטרס

בנוסף לכך, גורם בכיר בירושלים אישר כי הרשות הפלסטינית לוחצת לאשר את תגבור מנגנוני הביטחון שלה באקדחים, בתחמושת ובאמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, לוואלה! חדשות נודע כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הציבו נקודות משטרה חדשות בגזרת מזרח ירושלים, בחברון ובמוקדי חיכוך נוספים תוך כדי "עצימת עין" של צה"ל וללא אישור רשמי. עד כה התנגד הדרג המדיני לבקשות החוזרות של הפלסטינים, על אף התיאום הביטחוני הגבוה בין צה"ל לבין הרשות. עם זאת, לטענת הגורם הביטחוני, יש לשקול זאת מחדש כדי שמנגנוני הביטחון לא יהוו "גופים חלולים" וחסרי אמצעים כאשר יידרשו לבלום הפרות סדר המוניות.

גורם ביטחוני בכיר אישר כי בשבוע הקרוב יעבירו ראשי מערכת הביטחון את המלצותיהם בדבר "מחסנית של הקלות ומחוות" לדרג המדיני, וזאת במטרה לרכך את עמדת האמריקאים. הגורם הוסיף כי אחת המחלוקות במערכת הביטחון כעת עוסקת בשאלה האם לפרסם על מתן ההקלות בתום הביקור של קרי או שמא לאחר ביקור אובמה. בפיקוד מרכז הביעו שביעות רצון מהתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים וטענו כי התיאום בדרג מפקדי החטיבות לא מושפע מהשיח המדיני, וכי האינטרס לשקט יחסי בשטח נשמר על ידי שני הצדדים.

קצין מאוגדת איו"ש אף הדגיש כי חופש הפעולה של צה"ל נשמר באופן מוחלט, וכי הצבא פועל ביום ובלילה כפי שהוכח בחודש האחרון בעת ביצוע מעצרים על ידי מסתערבים לאור יום בג'נין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully