וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: לפיד לא יהיה שר החוץ בממשלה הבאה

שר החוץ לשעבר התייחס לאפשרות שיו"ר יש עתיד יחליף אותו בתפקיד: "תיק החוץ ישאר אצל ישראל ביתנו, ישאר אצל נתניהו עד להכרעה במשפט. מי ששואל 'איפה הכסף', שילך לאוצר"

יו"ר ישראל ביתנו ומס' 2 בסיעה המאוחדת הליכוד-ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ביקש הערב (שבת) להפריך את הדיווחים לפיהם יתכן ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ישמש כשר החוץ בממשלה הבאה. מי שכיהן בתפקיד היוקרתי עד להגשת כתב האישום נגדו בגין מרמה והפרת אמונים, ענה בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 לשאלה "האם יאיר לפיד יהיה שר החוץ בממשלה הבאה", ואמר: "תיק החוץ ישאר אצל ישראל ביתנו, ישאר אצל ראש הממשלה נתניהו עד להכרעה במשפטי". ליברמן, עם זאת, "הציע" ללפיד תיק חלופי: "מי ששואל לאורך הקמפיין 'איפה הכסף', סביר שיילך אחרי הכסף – למשרד האוצר ולא למשרד החוץ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אביגדור ליברמן לאחר היוודע תוצאות הבחירות לכנסת ה-19, ינואר 2013. רויטרס
תיק החוץ ישאר ביניהם עד להכרעה במשפט? נתניהו וליברמן/רויטרס

לדברי ליברמן, "עוד לפני הבחירות היה סגור (שתיק החוץ ישאר אצלנו), הודענו על כך לפני הבחירות ואחריהן. מבחינה זו האופציות ברורות, ואני בהחלט אתמוך בלפיד אם יתמקד בפיתרון בבעיות הפנים. אומר זאת בצורה הכי ברורה: תיק החוץ ישאר אצל נתניהו עד להכרעה במשפט".

"אי אפשר להגיע להסכם עם הפלסטינים"

חבר הכנסת אמר כי הוא ונתניהו שואפים להקים קואליציה רחבה ככל האפשר – עם החרדים ועם לפיד גם יחד, וגם עם "התנועה" בראשות ציפי לבני. לדבריו, "לבני היא שחקנית חשובה במערכת הפוליטית, יש לי קשר טוב איתה ואני אברך על הצטרפותה לקואליציה. פעם אחרונה שוחחתי איתה היום בצהריים, אני מקווה שהיא תהיה חלק מהקואליציה". כשנשאל האם תכהן כממלאת מקום שר החוץ, אמר: "הרבה יותר חשוב להסכים על קווי היסוד. לא דיברנו על תפקידה הספציפי. ברור שהיא תרצה מעורבות בנושא המשא ומתן עם הפלסטינים". לקראת ביקורו בישראל של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ובעניין המו"מ עצמו, אמר ליברמן כי ישראל תסכים למשא ומתן בלי תנאים מוקדמים, אך עם זאת אמר: "מי שרוצה להגיע להסכם כולל עם הפלסטינים – הדבר הוא בלתי אפשרי. אי אפשר להגיע לפתרון סכסוך, צריך לנהל את הסכסוך וחשוב לנהל אותו".

ליברמן התייחס גם לתוצאות הבחירות, וסרב להכיר בהן ככישלון הרשימה המאוחדת. לדבריו, "31 מנדטים זה ניצחון 1-0 קטן, אבל זה ניצחון. עובדה שנתניהו הוא זה שמרכיב את הממשלה". ליברמן התייחס גם לסוגיית השחקנים הצ'צ'נים המשחקים בבית"ר ירושלים, וכאוהד הקבוצה, אמר: "אני מתכוון להגיע מחר למשחק מול בני סכנין. אני הולך ללחוץ את ידם של שני השחקנים הצ'צ'נים ולחזק ואתם וגם את הנהלת בית"ר". הוא טען שההתבטאויות הגזעניות מזוהות רק עם "קומץ" של אוהדי בית"ר, והאשים את התקשורת בליבוי האש בעניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

על דני אילון: "האיש לא ראוי להתייחסות"

ליברמן היה נתון היום לביקורת מצד סגנו לשעבר ח"כ דני אילון. בדברים שאמר היום באירוע שבתרבות בחולון, ציין אילון כי "הייתי קולגיאלי לליברמן. הוא לא הסביר לי למה פיטר אותי אבל היה צריך לפחות לתת הסברים למפלגה ולתומכים. בארבע השנים האחרונות עמדתי באתגר לייצג את ישראל. הרגשתי חובה להגן על ליברמן בעוד שבעולם התייחסו אליו כמצורע. מפאת כבודו לא אגיד מה אמרו עליו. אני לא רוצה לפגוע בו. לא עזרו גם ההתבטאויות שלו משום שהן לא היו דיפלומטיות".

בתשובה לשאלה אם ליברמן היה שר חוץ טוב אמר אילון: "אני לא רוצה לתת ציונים. הוא היה שר חוץ בתקופה מאתגרת וניסה ככל יכולתו". לדבריו, מי שיכול להיות שר החוץ הבא הוא או יו"ר יש עתיד יאיר לפיד או הוא עצמו.כשנשאל איך נתניהו כראש ממשלה, לא היסס לתת ציונים ואמר: "נתניהו עומד בלחצים. ראוי להערכה".

על הדברים הללו אמר ליברמן הערב: "איילון הגיע למצב של חוסר אמון עם שר החוץ סילבן שלום. היה את העניין הטורקי. אחרי שהודח מן הרשימה ביקש שאשאיר אותו כשר החוץ עד ליום שלישי האחרון. עד ליום שנודע לו שהוא לא ברשימה הוא דיבר דברי שבח והלל עלי. פתאום יום למחרת שנודע לו שהוא לא ברשימה - הדברים השתנו. לפתע הוא שינה את דעתו ב-180 מעלות. זה מעיד עליו הכל. במשך שנה הוא הוביל קמפיין ביוטיוב שהעם הפלסטיני לא קיים. האיש לא ראוי להתייחסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully