וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פעילים קטעו הדיון למינוי ראש ה-CIA

במהלך הצהרת הפתיחה של מועמדו של אובמה לראשות הסוכנות, קטעו מפגינים את דבריו וקראו נגד מי שנתפש כאדריכל תכנית החיסולים באמצעות מל"טים. האולם פונה והדיון חודש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פתיחה צורמת לדיון בעניין ג'ון ברנן, מועמדו של נשיא ארצות הברית לראשות ה-CIA: הדיון בסנאט האמריקני שמתקיים אמש (חמישי) הופסק דקות לאחר שהתחיל. בתום הצהרת הפתיחה של יושבת ראש הוועדה, הפריעו ארבעה צופים מהקהל, בזה אחר זה, להצהרת הפתיחה של ברנן, והדיון הופסק. אחת המפגינות קראה: "למה לא מספרים כמה ילדים אנחנו הורגים ובאיזה מדינות?". לאחר שהקהל הוצא מהאולם המשיך הדיון להתקיים.

הדיון למינוי ג'ון ברנן לראשות ה-CIA הופסק בשל מפגינים. רויטרס
ברנן נכנס לשימוע כשמאחוריו המפגינים/רויטרס

כיועצו של הנשיא אובמה ללוחמה בטרור, נחשב ברנן למי שתמך בשימוש נרחב במל"טים לצרכי חיסולים, בהם גם של אזרחי ארצות הברית שהואשמו במעורבות בטרור. ברנן, אשר נתפש כאדריכל תכנית המל"טים, נתון כיום לביקורת רבה על השימוש הגובר בחיסולים, וחברי קונגרס קוראים ל-CIA לשחרר מסמכים סודיים, המפרטים באילו תנאים אישר הבית הלבן לחסל את אזרחי המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הדיון למינוי ג'ון ברנן לראשות ה-CIA הופסק בשל מפגינים. רויטרס
החזיקו שלטים עליהם נכתב "הפסיקו את תכנית המל"טים"/רויטרס

ברנן נכנס לאולם מלא מפגינים האוחזים בשלטים "הפסיקו את רצח שמבצע ה-CIA" ו"הפסיקו את תכנית המל"טים". שמו של ברנן עלה כמועמד לראשות ה-CIA כבר במהלך הכהונה הראשונה של אובמה כנשיא ארה"ב, אך הוא משך את שמו מרשימת המועמדים בשל ביקורת שהועלתה נגדו על שירותו במהלך ימי ממשל בוש הבן. לאחר חידוש השימוע נשאל ברנן על תכנית המל"טים וענה באופן כללי, "הדבר הוא מתוך רצון להגן על פעולות חסויות", וכי "הנשיא (אובמה) דרש שתכניות יאושרו באופן ברור, כולל פעולות שעלולות לערב פגיעה קטלנית. התפקיד שלי היה לארגן את הפעולות הללו ולוודא שהפעולות תואמות את החוק. עלינו להגן על העם האמריקני ולדעת שעשינו הכל לפני שהשתמשנו בכוח קטלני".

מינויו של ברנן הוא שנוי במחלוקת גם בשל תמיכתו במדיניות "החקירות המוגברות" - ההגדרה המכובסת לשימוש שעשו חוקרי ה-CIA בעינויים כדי לסחוט וידויים ומידע מנחקרים שנחשדו בטרור – רובם אנשי אל קאעדה. ברנן היה בשנים שקדמו להגשת המועמדות המייסד והמנהל של יחידה חדשה שהוקמה בארגון - המרכז המשולב ללוחמת טרור ובהמשך מנהל המרכז הלאומי ללוחמה בטרור – יחידות שמילאו תפקיד מרכזי באימוץ עינויים ככלי מדיניות. בדיון הודה ברנן כי הוא לא ניסה לעצור המשך קיומן של שיטות חקירה בעינויים, בין היתר, בעינויי מים.

הדיון למינוי ג'ון ברנן לראשות ה-CIA הופסק בשל הפרעות מפגינים. רויטרס
ההתפרעות מאחורי ברנן/רויטרס

באפריל 2012 היה ברנן הראשון שהודה בפומבי כי ארה"ב ביצעה תקיפות מל"טים בפקיסטן, באפגניסטן, בתימן, בלוב ובמדינות נוספות. שלשום נחשף מסמך של ועדת המודיעין של הסנאט כי ברנן תוחקר בנוגע להדלפות אסורות של סודות מדינה לאמצעי התקשורת. בתגובה לידיעה, שפורסמה באתר של הוועדה, אישר ברנן כי השתתף מרצונו בראיונות שנגעו להדלפות על מתקפת סייבר נגד אירן וסיכול מזימת טרור הקשורות לקבוצת אל-קאעדה בתימן.

הדיון למינוי ג'ון ברנן לראשות ה-CIA הופסק בשל הפרעות מפגינים. רויטרס
המאבטחים נאלצו להוציא את המתפרעים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully