וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה צפוי למנות את ג'ון ברנן לראש ה-CIA

מקורות בוושינגטון אמרו שההכרזה צפויה הערב, יחד עם מינויו של צ'אק הייגל לשר ההגנה. ברנן, כיום יועץ הנשיא ללוחמה בטרור, שירת 25 שנה ב-CIA וכבר היה מועמד לראש הסוכנות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, צפוי להודיע הערב (שני) על מינויו של ג'ון ברנן, בן 57, לתפקיד ראש ה-CIA (סוכנות הביון המרכזית) כך מדווחת סוכנות הידיעות אי-פי. ברנן משמש כיום כיועץ הנשיא ללוחמה בטרור. באירוע שייערך בבית הלבן צפויה גם ההכרזה על מינויו של שר ההגנה החדש, צ'אק הייגל.

ברנן שירת בארגון בתפקידים שונים במשך 25 שנים. אובמה הציע לו לעמוד בראש סוכנות הביון המרכזית כבר ב-2008, אך ברנן משך את מועמדותו לתפקיד, בין היתר בשל ביקורת שנמתחה על קידום שיטות חקירה שנויות במחלוקת, בהן הטבעה במים (waterboarding). ברנן הכחיש את הטענות הללו.

יועץ הנשיא למלחמה בטרור, ג'ון ברנן, מתדרך עיתונאים בבית הלבן על חיסול בן לאדן, 2 במאי 2011. רויטרס
ג'ון ברנן בתדרוך בבית הלבן אחרי חיסול בן לאדן/רויטרס

כיום עומד בראש ה-CIA מנהל זמני - מייקל מורל, ששימש סגן ראש הסוכנות אחרי התפטרותו של דיוויד פטראוס בנובמבר 2012. פטראוס נאלץ להתפטר מתפקידו אחרי שחקירה לאיתור הדלפות חשפה כי ניהל רומן מחוץ לנישואין.

מינויו של ברנן לתפקיד מגיע לצד הדיווחים על מינויו הצפוי של צ'רלס (צ'אק) הייגל לשר ההגנה. הייגל, בן 66, לשעבר סנאטור מטעם המפלגה הרפובליקנית, צפוי להחליף בתפקיד את השר לאון פנטה, בן 74, המכהן בתפקיד מאמצע שנת 2011. פנטה צפוי לפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים. מקורות בממשל מסרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההכרזה על מינויו של ברנן וההכרזה על מינויו של הייגל תתבצע בו-זמנית, יותר מאוחר היום. מינויים של השניים טעון את אישור הסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully