וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה צפוי להכריז בשבוע הבא: הייגל למשרד ההגנה

5.1.2013 / 3:07

על אף התנגדויות רבות מצד שדולות פרו ישראליות בסנאט וכן מצד ארגוני גאים, נשיא ארה"ב צפוי להכריז על מינוי של הסנאטור הרפובליקני לשעבר, צ'אק הייגל, למחליפו של פנטה

נראה שנשיא ארה"ב ברק אובמה החליט על שר ההגנה הבא – גורמים בגבעת הקפיטול ובקהילת הביטחון האמריקנית אמרו אתמול (שישי) כי כל הסימנים מצביעים על הסנאטור הרפובליקני לשעבר, צ'אק הייגל, כמועמד הנבחר להחליף את ליאון פנטה בתפקידו.

הבחירה, שככל הנראה תוכרז בתחילת השבוע הבא, צפויה ליצור עימות בסנאט, בין היתר על רקע יחסו של הייגל למדינת ישראל. גם ארגוני זכויות הגאים חולקים על המינוי של הייגל, שהשמיע בעבר הערות נגד הומוסקסואלים. הבית הלבן התעקש כי אובמה טרם קיבל באופן סופי החלטה על הייגל, אך מקור המקורב לנשיא אמרו כי אותתו למועמד כי הוא נשאר המועדף לאיוש העמדה. הוא ציין עוד כי ההודעה צפויה לצאת בשני או בשלישי.

לא ברור האם אובמה החליט באופן סופי או האם הייגל יודע באופן ישיר על הבחירה. המקור הוסיף כי יועציו הקרובים של הייגל קיבלו "מסרים מעודדים" בימים האחרונים, נוכח קמפיין שלילי שמתנהל בזמן האחרון שנועד למנוע את בחירתו. הייגל עמד מול מתקפה שהובלה על ידי שדולות בעד ישראל על דבריו בנוגע לישראל ולאירן.

הסנאטור לשעבר צ'אק הייגל, בביקור בעמאן עם הנשיא ברק אובמה. ירדן, 2009. Salah Malkawi, GettyImages
יועציו הקרובים של הייגל קיבלו "מסרים מעודדים" בימים האחרונים. אובמה והייגל/GettyImages, Salah Malkawi

הסנאטור הרפובליקני ג'ון קורנין היה נחרץ באשר למינוי. קורנין אמר ל"דיילי ביסט" האמריקני כי "התנגדותו של צ'אק הייגל לסנקציות על אירן והתמיכה בשיחות ישירות, ללא תנאים, עם מנהיגיה מנוגדת למדיניות הנוכחית של ארה"ב וכן מאיימת על ביטחון העולם. אם לא די בכך, הוא קרא לשיחות ישירות עם חמאס. המסר הגרוע ביותר שאנו יכולים לשלוח לחברתנו ישראל וליתר בנות בריתנו במזרח התיכון הוא צ'אק הייגל".

כאמור, הייגל הותקף גם על הערתו כלפי הומוסקסואלים ב-1998, כשהטיל ספק בכך ש"הומוסקסואל מוחצן" יוכל להיות שגריר אמריקאי יעיל. בחודש שעבר התנצל על ההערה ואמר שהייתה לא רגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully