וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני המינוי: שר ההגנה החדש "הסתבך" עם ישראל

צ'אק הייגל, המועמד המוביל לתפקיד, צוטט בעבר כשקרא לפעילות הלובי היהודי "טיפשית" וקרא לעודד את הפיוס של חמאס ופתח. הוא גם סירב לחתום על מכתב המגנה את הגרעין האירני

בשבועות הקרובים צפוי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לחשוף את זהותו של שר ההגנה החדש שיחליף את ליאון פנטה, המכהן בתפקיד כיום. אך מתברר כי למועמד המוביל לתפקיד, צ'אק הייגל, היסטוריה סבוכה עם התבטאויות והחלטות שנויות במחלוקת כלפי ישראל.

האתר "פוליטיקו" ציין כי בשנת 2006, אמר הייגל בריאיון כי "המציאות הפוליטית היא שהלובי היהודי (איפא"ק) מפחיד הרבה אנשים (...) תמיד היו לי טענות נגד חלק מהדברים המטופשים שהם עושים, כי אני לא חושב שזה נכון לאינטרסים של ישראל. אני פשוט לא חושב שפעילותם טובה לישראל". עוד סיפר הייגל כי הוא מעולם לא חתם על אף מכתב תמיכה של איפא"ק המביע תמיכה בישראל - או התנגדות לאירן. "לא חתמתי, כי אלה היו מכתבים מטופשים", סיפר בראיון.

צ'אק הייגל: הסנאטור הרפובליקני שמועמד להחליף את פנטה
מסתמן: הסנאטור ג'ון קרי ימונה לשר החוץ ויחליף את קלינטון

הסנאטור לשעבר צ'אק הייגל, בביקור בעמאן עם הנשיא ברק אובמה. ירדן, 2009. Salah Malkawi, GettyImages
"הלובי היהודי מפחיד הרבה אנשים כאן". הייגל ואובמה בביקור בירדן/GettyImages, Salah Malkawi

בשנת 2009, חתם הייגל על הצהרה אשר מעודדת את הפיוס בין פתח לחמאס - שהוכר באופן רשמי בארצות הברית כארגון טרור. ההצהרה עליה חתם אמנם לא קראה למשא ומתן ישיר עם חמאס, אך כן ביקשה לעודד את המאמץ לאיחוד.

בהתבטאות אחרת, בספר שראה אור בשנת 2008, התייחס הייגל להאשמות נגדו כי הוא אינו "תומך מספיק בישראל", והשיב: "אני לא סנאטור ישראלי, אני סנאטור של ארצות הברית (...) אני תומך בישראל, אבל מבחינתי, החובה שלי כלפי החוקה של ארצות הברית ניצבת במקום הראשון - ולא חובתי לנשיא, למפלגה או לישראל".

"קיימות הרבה שאלות על מחויבותו לישראל"

באיפא"ק אמרו כי "קיימות הרבה שאלות לגבי מחויבותו של הייגל לישראל. ההיסטוריה שלו מדברת בעד עצמה בנושאים כגון הצבעות נגד הטלת סנקציות על אירן", אמר בעבר ג'וש בלוק, לשעבר דובר הארגון.

דניאל קרצר, שגריר ארה"ב בישראל בתקופתו של הנשיא ג'ורג' בוש, אמר ל"פוליטיקו" כי הערותיו של הייגל כלפי הלובי היהודי אולי היו מטופשות, אבל דעותיו שכיחות בקרב המחוקקים. "הרבה אנשים לא מדברים על זה בפומבי, אבל הייגל דווקא כן".

הייגל, שנחשב למועמד המוביל להתמנות לשר ההגנה, ייצג את נברסקה בסנאט מטעם המפלגה הרפובליקנית במהלך שתי קדנציות ופרש ב-2008, וכיום הוא מכהן כפרופסור באוניברסיטת ג'ורג'טאון. מועמדים נוספים ששמותיהם הוזכרו כמחליפים אפשריים לשר הפורש פנטה הם הבכירה לשעבר בפנטגון מישל פלורנוי וסגן השר המכהן אשטון קרטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully