וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקלחת השמות לתפקיד שר ההגנה: סנאטור רפובליקני

5.12.2012 / 6:02

אובמה שוקל למנות את צ'אק הייגל, שכיהן כסנאטור נברסקה, למחליפו של פנטה. שם נוסף שעלה הוא ג'ון קרי, שהוזכר גם בהקשר לתפקיד מזכיר המדינה. ההכרזה - כנראה תוך שבועיים

האם שר ההגנה הבא של ממשל אובמה יהיה רפובליקני? גורם בכיר בממשל אמר אמש (שלישי) כי הסנאטור הרפובליקני לשעבר, צ'אק הייגל, נמצא ברשימת המועמדים האפשריים של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לתפקיד מחליפו של השר המכהן, ליאון פנטה.

הייגל, שמינויו יעניק לחילופי הגברי בממשל אובמה גוון דו-מפלגתי, ככל הנראה נפגש השבוע עם הנשיא כדי לדון במינויו לתפקיד במערכת הביטחון. עם זאת, אין אישוש לכך שאובמה החליט באופן סופי על המועמדים שבחר.

הייגל ייצג את נברסקה במהלך שתי קדנציות בסנאט ופרש ב-2008. כיום מכהן כפרופ' באוניברסיטת ג'ורג'טאון. מאז עזב את הסנאט, לא חסך ביקורת מהמפלגה הרפובליקנית. מועמדים נוספים ששמותיהם נזרקו לאוויר כמחליפים אפשריים של פנטה הם הבכירה לשעבר בפנטגון מישל פלורנוי, סגן שר ההגנה אשטון קרטר והסנאטור הדמוקרט ג'ון קרי.

בלומברג הציע לקלינטון לרוץ לראשות העיר ניו יורק

אובמה צפוי לחשוף את זהות מחליפו של פנטה, כמו גם את זהות מחליפה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בשבועיים הקרובים, מסר הגורם. שמו של ג'ון קרי מוזכר גם כמועמד גם להחליף את קלינטון במשרד החוץ. גם שמה של שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, עלה כמועמדת אפשרית לתפקיד.

קלינטון קיבלה בחודשים האחרונים שיחת טלפון מפתיעה מראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, שניסה לעודד אותה להיכנס למירוץ לראשות העיר ב-2013, כך דיווח אתמול ה"ניו יורק טיימס". בלומברג טען שהיא תהיה מושלמת לתפקיד. את דבר השיחה אישרו מספר גורמים. במהלך השיחה קלינטון לא הותירה מקום לספק ואמרה שאינה מעוניינת בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully