וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה חשאית ובונקר מדומה: מבצע החילוץ באלבמה

התקשורת בארה"ב פרסמה פרטים חדשים על המבצע במסגרתו שחררו סוכני המשטרה הפדרלית את הילד האוטיסט בן ה-5 שהוחזק במחסן תת-קרקעי במשך שישה ימים. גם אובמה שיבח

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יממה לאחר שחרורו של הילד האוטיסט בן החמש שהוחזק במשך שישה ימים במחסן תת-קרקעי בעיר מידלנד סיטי באלבמה, מתבררים פרטי מבצע החילוץ הנועז. כלי תקשורת בארה"ב פרסמו אמש (שלישי) מספר פרטים על המבצע המסובך שכלל משא ומתן מתמשך עם החוטף ג'ימי לי דייקס, נהג משאית בן 65 שהשתתף במלחמת וייאטנם.

תמונות מהזירה בה הוחזק הילד בן החמש באלבמה, 6 בפברואר 2013. רויטרס
האירוע נמשך שישה ימים. המקום בו הוחזק איתן/רויטרס

החטיפה אירעה ביום רביעי שעבר, כאשר דייקס עלה חמוש על אוטובוס בית ספר בעיר ודרש מהנהג למסור לידיו את איתן בן החמש. משסירב הנהג, ירה בו דייקס ונמלט עם איתן מהמקום. נהג האוטובוס מת מפצעיו מאוחר יותר בבית החולים ומאותה שעה החל מרדף אחר דייקס, שככל הידוע אין קשר בינו לבין בן הערובה הקטן. בליל אמש, כאמור, הצליחו סוכני ה-FBI לשחרר את איתן לאחר שפרצו למתחם וירו למוות בדייקס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

במסיבת עיתונאים שקיימו הרשויות לאחר מבצע, סיפר סוכן המשטרה הפדרלית סטיב ריצ'ארדסון כי ב-24 השעות שקדמו לחילוץ הידרדר המשא ומתן עם החוטף החמוש. לדבריו, לאחר ששוחרר, איתן הקטן נפגש עם אמו והועבר לטיפול בבית החולים, אך נראה כי לא נפגע פיזית. "הוא צוחק, מתבדח, משחק ואוכל", הוסיף ריצ'ארדסון.

על פי הדיווחים, השוטרים החדירו למחסן מצלמה באמצעותה פיקחו על המתרחש בתוכו. מהצילומים נראה כי תחילה התייחס דייקס לאיתן כראוי, דאג לצרכיו וישן בשלווה, אך בהמשך הוא נראה נסער ונהג להתעלם מהילד. רשת ABC ציטטה גורמי ברשויות אכיפת החוק שסיפרו כי כדי להתכונן להצלה, סוכני ה-FBI התאמנו בבונקר מדומה שנבנה בסמוך למקום במיוחד למטרה זו. מקור אחר סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי השוטרים אף זרקו רימון הלם או רימון עשן לתוך המחסן בטרם כניסתם למקום.

תמונות מהזירה בה הוחזק הילד בן החמש באלבמה, 6 בפברואר 2013. רויטרס
צינור באמצעותו תקשרו הסוכנים עם החוטף/רויטרס

ה-FBI פרסם היום, לראשונה, תמונות מזירת המשא ומתן בין הסוכנים לחוטף. באחת התמונות נראה צינור העולה מתוך האדמה, באמצעותו תקשרו הסוכנים עם דייקס. בהודעה שמסרה אתמול אמו של הילד דרך המשטרה הפדרלית נמסר כי "לראשונה מזה כמעט שבוע, התעוררתי הבוקר למראה היפה ביותר – ילדי המתוק. איני יכולה לתאר כמה נפלא זה לחבק אותו שוב".

מבצע החילוץ השיב את השקט לאלבמה. גם בתי הספר, שהלימודים בהם בוטלו מיום החטיפה, פתחו מחדש את שעריהם אתמול לראשונה מיום רביעי שעבר. יועצים מיוחדים יגישו סיוע לתלמידים, במידת הצורך. "אם הייתי יכולה, הייתי עושה 'גלגלונים' כל הדרך במורד הרחוב", אמרה בחיוך דברה קוק, דודתו של איתן בראיון לרשת ABC. "הסתובבנו סביב עצמנו בלי דעת... אין מילים כדי לתאר את תחושותינו וכמה הוקל לנו".

גם הנשיא ברק אובמה הביע שביעות רצון מהמבצע המוצלח וביקש לשבח את הסוכנים. גורם בבית הלבן סיפר כי נשיא ארה"ב קרא לראש ה-FBI, רוברט מולר, כדי "לשבח אותו על תפקודם של קציני אכיפת החוק הפדרליים" בסיטואציה. אתר החדשות "פוליטיקו" ציטט את הגורם שאמר כי "הנשיא שיבח את התיאום יוצא הדופן בין המדינה, השותפים המקומיים והפדרליים, והודה לכל גורמי אכיפת החוק המעורבים".

תמונות מהזירה בה הוחזק הילד בן החמש באלבמה, 6 בפברואר 2013. רויטרס
השוטרים אף זרקו רימון הלם או רימון עשן לתוך המחסן בטרם כניסתם למקום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully