וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משא ומתן נואש עם רוצח שמתבצר עם ילד באלבמה

3.2.2013 / 15:28

החוטף, יוצא צבא בן 65, רצח בשבוע שעבר נהג אוטובוס וחטף בן 5 הסובל מאוטיזם. מכריו של החשוד תיארו אותו כתמהוני, ואחת השכנות סיפרה כי היכה למוות את כלבה במוט עופרת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

באלבמה נמשכים זה יותר מחמישה ימים המאמצים לשחרר ילד בן 5, שנגרר לבונקר ונלקח בן ערובה בידו של אדם שרצח נהג אוטובוס. המשטרה במידלנד סיטי הודיעה כי הבולשת הפדרלית (האף-בי-איי) מנהלת את המשא ומתן עם החוטף, אך מקורות בבולשת סירבו למסור פרטים על התקדמות המגעים בפרשה.

אמש נערכה מסיבת עיתונאים קצרה בעיר, בה הודיעה המשטרה כי הרשויות נמצאות בקשר שוטף עם החשוד, שזוהה כג'ימי לי דייקס, בן 65. המשטרה מאמינה שדייקס, נהג משאית שלחם במלחמת ויאטנם, ירה למוות ביום שלישי אחר הצהריים בצ'רלס פולנד, נהג האוטובוס שהסיע כ-20 ילדי בית-ספר יסודי, ולאחר מכן חטף אחד מהם. הלווייתו של פולנד, שנורה ארבע פעמים ומת, תיערך היום (ראשון) בערב.

מצור באלבמה מול אדם שחטף ילד אוטיסט והתבצר בבונקר. ינואר 2013. רויטרס
חיילים ושוטרים מחוץ לבונקר שבו מתבצר דייקס עם הילד/רויטרס

לא ברור אם יש קשר בין דייקס לבין הילד שנחטף, שזהותו אסורה בפרסום, אך תושבי העיר מסרו ששמו הפרטי הוא איתן. במשטרה מסרבים לומר אם דייקס דורש דבר-מה עבור שחרורו של הילד, וכל שידוע הוא שהמשא-ומתן עמו מתבצע דרך צינור אוורור באורך כמה עשרות מטרים.

עם זאת, דובר השריף המקומי מסר כי החוטף הסכים להכניס לבונקר שבו הוא מתבצר כמה חוברות צביעה וצעצוצעים, כמו גם תרופות שככל הנראה הילד זקוק להן עבור תסמונת אספרגר. לדברי המשטרה, החוטף הבטיח כי הבונקר מצויד היטב, וכי לילד יש שמיכות והוא מוקף בתנורים המגנים עליו מהטמפרטורות הנמוכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חשש לחיי הילד האוטיסט שמוחזק כבן ערובה. רויטרס
חשש לחיי הילד האוטיסט שמוחזק כבן ערובה/רויטרס

"אנו רוצים להודות לו שהוא שומר על הילד", אמר דובר השריף, וולי אלסון, "זה מאוד חשוב עבורנו". מקור ברשויות האכיפה מסר כי המסרים המועטים של המשטרה מיועדים לאוזניו של החוטף, שככל הנראה מצויד בטלוויזיה הקולטת את שידורי החדשות בטלוויזיה המקומית.

"הדבר הזה תוכנן באופן מוקפד"

מכריו של החשוד בחטיפה סיפרו כי דייקס עבר למידלנד סיטי לפני כשנתיים. פעמים רבות הוא נראה משוטט ליד ביתו בשעת לילה כשהוא חמוש ברובה ואוחז בפנס. לדברי כמה מהשכנים, הוא נהג להתבודד והעביר שעות ארוכות בבניית המחסה התת-קרקעי שלימים ישמש אותו כבונקר, סמוך לקרוואן שבו התגורר.

רונדה ווילברו, שכנה שתיארה את החוטף כ"אדם מרושע", סיפרה כי דייקס היכה את הכלב שלה במוט עופרת. "תמיד חשבתי שהוא סוג של מטורף", אמרה לרשת אי-בי-סי, "אבל ברור שהדבר הזה תוכנן באופן מוקפד ומאורגן מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully